پیامی به سردار جلالی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه

در متن پیام سردار غلامرضا جلالی  به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: دوم اردیبهشت، سالگرد تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یادآور تدبیر حکیمانه معمار کبیر انقلاب در بنیانگذاری نهادی انقلابی از جنس مردم و جان فدای مردم است. سپاه پاسداران در همه سالیانی که از زمان تاسیس‌اش می‌گذرد همواره زنده و پویا در عرصه‌های مختلف حاضر شده است و هرجا صحبت از «نشدن‌ها» و «نمی‌شودها» آمده، سینه سپر کرده و نشان داده که هرجا پای منافع نظام، انقلاب و مردم در میان بوده «باید بشود».

در ادامه این پیام آمده است: تغییر معادلات مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبرین و ایجاد و تقویت قدرت بازدارندگی کشور در برابر انواع تهدیدات، دو اتفاق مهم پس از تشکل سپاه است که مسلما اگر سپاه نبود هیچ گاه چنین تحولاتی فرصت ظهور نمی‌یافت.  تشکیل سپاه نه فقط تشکیل یک نیرو در کنار سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، بلکه تشکیل یک دکترین دفاعی مبتنی بر قدرت بازدارندگی و پاسخ‌دهی سخت به متجاوزان بود. سپاه نشان داد که مرز نمی‌شناسد و هرجا پای صیانت از اصول و آرمان‌های انقلاب در میان باشد در صحنه حضور موثر و راهبردی داشته و تاثیرگذار و تعیین کننده خواهد بود.  

سردار جلالی در این پیام تاکید کرد: سپاه نماد رویش های انقلاب اسلامی است. رویشی از جنس تفکر و ایمان. سپاه نماد دلدادگی و ولایت پذیری است و ایمان داریم که بسیاری از ملت‌ها و دولت‌های جهان به این وفاداری و سرسپردگی به چشم حسرت می نگرند.  بدون شک همین حسرت ها، منشا حسادت و کینه توزی دشمنان نظام و انقلاب است. چرا که می‌دانند تا زمانی که علم سپاه نیفتد به اسلام و انقلاب و ایران گزندی نخواهد رسید.

رییس پدافند غیرعامل کشور در این پیام خاطرنشان کرد: سپاه، دانش آموخته مکتب عاشوراست و آزمون خود را در روح آزادی و آزادگی و زیر بار ظلم و ستم نرفتن به خوبی پشت سر گذاشته است. همین امر، سپاه را در ایستادگی و عدم مماشات در برابر مستکبران و جهان کفر، نه تنها به عنوان یک نیروی قهرمان و نماد انقلابی و ملی بلکه به الگویی برای همه آزادگان و آزاد اندیشان در جهان مبدل کرده است.   

وی در ادامه این پیام آورده است: ولایتمداری، کارآمدی در عرصه دفاعی نرم و سخت، به روز بودن، مسئولیت پذیری و مردمداری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به نماد قدرت و انسجام ملت ایران تبدیل کرده است.

سردار جلالی در پایان این پیام ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه سرداران شهید و عالی قدر سلیمانی و حجازی و همه شهدای سالهای دفاع مقدس، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به محضر فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و فرمانده کل سپاه و همه سپاهیان در این نهاد انقلابی، ولایتمدار، عزت‌مند و ایثارگر تبریک و تهنیت گفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.