اسرائیل: موشکی که از سوریه شلیک شد، به رآکتور هسته‌ای دیمونا اصابت نکرد

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه تأیید کرد که یک فروند موشک زمین به هوا از سوریه در جنوب سرزمین‌های اشغالی فرود آمده است.

به گزارش اسپوتنیک روسیه، "آویخای ادرعی" سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی البته مدعی شد: نیروهای ارتش دفاعی اسرائیل شلیک موشک زمین به هوا از سوریه به سوی اسرائیل را رصد کرده‌اند که در منطقه "النقب" فرود آمده است.

وی همچنین مدعی شد: این حمله موشکی خسارت جانی و مالی به دنبال نداشته و به رآکتور هسته‌ای دیمونا نیز اصابت نکرده و به آن نزدیک هم نشده است.

ادرعی افزود: موشک شلیک شده به سوی جنگنده اسرائیلی از نوع اس ای ۵ بوده که در منطقه "الشتات البدوی" افتاده است.

پیش از این رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که موشک سوری که به یک جنگنده اسرائیلی پرتاب شده بود در نزدیکی منطقه "دیمونا" فرود آمده است.

رسانه‌های محلی صهیونیستی گزارش دادند که در هفته گذشته این رژیم از بیم حملات سوریه و یمن، توان دفاع هوایی خود در اطراف رآکتور دیمونا و بندر "ایلات" در ساحل دریای سرخ را شدت بخشیده است.

منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند آژیرهای خطر در اطراف رآکتور هسته‌ای "دیمونا" در بیابان "النقب" در جنوب سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمده است.

پیش از آن نیز برخی از صدای انفجاری قوی در اطراف این رآکتور هسته‌ای خبر داده بودند.

از سوی دیگر، ارتش سوریه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور موفق به رهگیری و انهدام موشک‌های صهیونیستی در منطقه "الضمیر" در حومه دمشق شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.