امتحانات پایان ترم دانشجویان مجازی برگزار می شود

به گزارش  شبکه خبر، منصور غلامی با اشاره به وضعیت دانشگاه‌ها همزمان با قرار گرفتن در موج چهارم بیماری کرونا، افزود: در شرایط فعلی ما بر اساس نظر ستاد ملی مقابله با کرونا حضور دانشجویان و کارمندان در دانشگاه‌ها را در شرایط سخت‌تری قرار دادیم و تا شرایط مساعد نباشد قاعدتاً این وضعیت باید ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: آموزش‌های عملی دانشجویان در شرایط فعلی تعطیل است و پیش بینی می‌کنیم امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه‌ها مجازی برگزار شود.

وزیر علوم تاکید کرد: اگر در پایان ترم یعنی بعد از خرداد به شرایط زرد و آبی برگردیم، دانشگاه‌ها می‌توانند در خصوص حضور دانشجویان برای آموزش‌های عملی خود تصمیم‌گیری کنند.

غلامی از تصویب دستورالعمل دریافت هزینه‌های چاپ و پذیرش چاپ مقاله برای دانشجویان خبر داد و گفت: مقاله دانشجویان ی دو نوع هزینه دارد، اول اینکه مقاله را به داوران ارائه می‌دهند و سپس به دلیل بررسی وضعیت علمی، به داوران هزینه‌ای پرداخت می‌شود و هزینه دوم در بخش چاپ است که باید توسط دانشجو پرداخت شود.

وی گفت: روز گذشته دستورالعملی امضا کردم که تا چند روز آینده ابلاغ خواهد شد. بر اساس این دستورالعمل هزینه چاپ مقاله دانشجویان مشخص شده است و اگر کسی خارج از دستورالعمل کسی هزینه‌ای دریافت کند تخلف کرده و این موضوع قابل پیگیری است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.