فردا ششمین محموله واکسن روسی به ایران می‌رسد

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با بیان اینکه این محموله فردا از طریق شرکت هواپیمایی ماهان به ایران ارسال می شود،  اعلام کرد که با احتساب این تعداد واکسن تاکنون ۶۲۰ هزار دوز به ایران تحویل داده شده است.

وی درباره اتمام ارسال دوزهای باقیمانده قرارداد فعلی برای دو میلیون دوز، طرف روس متعهد شد بزودی بقیه را هر چه سریعتر تحویل دهد.  

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه هفته گذشته نیز در گفت و گو با ایرنا اعلام کرده بود که به دنبال مذاکرات فشرده با صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه و با حمایت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قرارداد ۶۰ میلیون دوز واکسن برای واکسیناسیون کامل ۳۰ میلیون نفر امضا و نهایی شده است.

وی گفت: بر اساس این قرارداد از خرداد تا آذر ماه سال جاری این ۶۰ میلیون دوز به طریقی که در قرارداد مشخص شده به ایران ارسال خواهد شد.  

سفیر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد تاکنون  دو شرکت ایرانی با طرف روس برای تولید مشترک واکسن در داخل کشور قرارداد منعقد شده و برای  یکی از این شرکت ها  سلولهای تولید واکسن در اختیار آنها قرار داده شد.

جلالی افزود: برای دومین شرکت نیز از سوی روسیه سلول های کشت و تولید واکسن بزودی ارسال می شود و کار تولید واکسن را آغاز  خواهند کرد.   

وی گفت: سومین شرکت ایرانی هم به طرف روس معرفی شده است اما تاکنون روسیه در باره این شرکت نظر نداده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.