خبری مهمی که رئیس‌جمهور درباره مذاکرات وین به فعالان سیاسی داد

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه درباره دیدار شب گذشته جمعی از فعالان سیاسی با رییس جمهوری، گفت: در این جلسه جمعی از فعالان سیاسی و احزاب، نظرات خود را درمورد مسائل روز، برجام و انتخابات ۲۸ خرداد مطرح کردند و دستاوردهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم مورد بررسی قرار گرفت.

«رمضانعلی سبحانی‌فر» درباره دیدار شب گذشته جمعی از فعالان سیاسی با رییس جمهوری، گفت: برجام بحث بسیار مهمی بود که بعضی از دوستان حاضر در جلسه آن را شبیه ملی شدن صنعت نفت دانستند.

سبحانی فر، توجه دولت به زیرساخت‌ها را بحث دیگر این نشست عنوان کرد و گفت: به رغم اینکه دولت تدبیر و امید در این چند سال درگیر سیل، زلزله، تحریم و کرونا بود، اما زیرساخت‌های خوبی در کشور شکل گرفت. و دولت برای بهبود زیر ساخت‌ها در بخش انرژی،  نفت و گاز، فولاد، مواد غذایی مانند خودکفایی در گندم دستاوردهای بزرگ و بی نظیری داشته است.

وی، توجه به معیشت و تسریع در دسترسی مردم به واکسن کرونا را از مباحث دیگر این جلسه عنوان کرد.

سبحانی موضوع دیگر این نشست را انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: همه فعالان سیاسی حاضر در جلسه به این موضوع تاکید داشتند که چالش بزرگ پیش روی انتخابات،   نرخ مشارکت است و باید همه نهادها، مسوولان، احزاب و تشکل‌ها کاری کنند که این رویه به سمت مشارکت حداکثری پیش برود. البته تاکید رییس جمهوری برگزاری انتخابات پرشور  و توجه بیشتر به معیشت مردم و حل مشکلات اقتصادی بود.

وی افزود: نرخ مشارکت در انتخابات به عوامل مختلفی از جمله معیشت مردم و ایجاد امید بستگی دارد. همچنین بازگشت دوباره به برجام که اکنون مذاکرات آن در حال انجام است از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

عضو حزب اعتدال و توسعه به محورهای دیگر این جلسه اشاره کرد و گفت: موضوع فضای مجازی و چالش‌ها و راهکارها و میزان استفاده‌ای که از این فضا برای بخش کسب و کارهای می‌توان بهره برد در این نشست مطرح شد. از طرفی توسعه فضای مجازی در آموزش و پروش، دانشگاه‌ها برای آموزش مجازی و دیگر بخش‌های کسب و کار دستاورد بزرگ دولت محسوب می‌شود.

سبحانی با اشاره به بخش دیگری از سخنان روحانی درباره تحزب، اظهار کرد: رییس جمهوری معتقد است که اگر احزاب فعال باشند و فعالیت خود را فقط معطوف به زمان انتخابات نکنند و بخشی از نظارت‌ها را بر عهده بگیرند، عملکرد احزاب بیشتر دیده می‌شود و به جای اینکه فقط هیات‌های اجرایی و نظارتی در موارد مختلف نظارت را بر عهده بگیرند، احزاب نیز در این بخش ورود کرده و مشارکت کنند.

نماینده مجلس دهم به بخش دیگری از سخنان رییس جمهوری در این نشست اشاره کرد و گفت:‌ رییس جمهوری و فعالان سیاسی به این نکته تاکید داشتند که اداره کشور باید بر اساس اعتدال انجام شود و کشور را با افراطی‌گری نمی‌توان اداره کرد.

خبری که روحانی درباره مذاکرات وین به فعالان سیاسی داد

به زودی خط هزار کیلومتری صادرات نفت از دریای عمان افتتاح می‌شود

نماینده مردم سبزوار در مجلس دهم گفت:‌ همانطور که رییس جمهوری تاکید داشتند، هر هفته طرح‌های بسیار مهمی در توسعه زیرساختی کشور افتتاح می‌شود و به زودی نیز خط هزار کیلومتری صادرات نفت از دریای عمان افتتاح خواهد شد که برای نخستین بار این کار صورت خواهد گرفت.

سبحانی با بیان اینکه عده‌ای قصد تخریب برجام را داشتند ولی موفق نشدند، تصریح کرد:  اکنون که دوات در حال رایزنی برای احیای برجام است،  همین گروه‌ها و افراد متوجه شدند که بهترین چارچوب برای بهبود شرایط حاضر، بازگشت همه طرف‌ها به برجام است. البته رییس جمهوری و فعالان سیاسی حاضر در این نشست نیز تاکید داشتند که بهتر است برجام به نتیجه برسد هرچند که عجله‌ای دراین کار نیست و فرصت سوزی نیز نخواهد شد.

وی ادامه داد: رییس جمهوری تاکید داشت که بیش از ۷۰ درصد در مذاکرات اخیر برجام پیشرفت داشته و مذاکرات سازنده‌ بوده و تلاش جمهوری اسلامی نیز برای به ثمر رسیدن آن است.

سبحانی با ابراز امیدواری برای به نتیجه رسیدن برجام و ایجاد ثبات اقتصادی در کشور اضافه کرد: توجه به قشر کم درآمد از تاکیدات رییس جمهوری بود که سبب خواهد شد افق روشن تری برای مردم ایجاد شود و نشاط و شادابی نیز برای افزایش مشارکت در انتخابات را سبب خواهد شد.

وی درباره اینکه حزب اعتدال و توسعه با معرفی داوطلب در انتخابات ریاست‌جمهوری حاضر خواهد شد،   گفت: حزب اعتدال و توسعه به افزایش شور و نشاط انتخاباتی تاکید دارد، ولی درباره نامزد اختصاصی،   هنوز وارد جزئیات آن نشدیم و در آینده تصمیم نهایی دراین باره گرفته خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.