استاندار تهران گفت: درباره تعطیلی دو هفته دیگر تهران باید ستاد ملی کرونا تصمیم بگیرد.

انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در استان تهران در جمع خبرنگاران به روند افزایشی تعداد مراجعان سرپایی، بستری و فوتی‌ها اشاره کرد و افزود: ما در موج‌های قبلی چنین شرایطی نداشتیم، اما در موج چهارم با مشکلات بسیاری مواجه شدیم و باید به این نکته توجه کنیم که ویروس انگلیسی به لحاظ قطر یک چهارم ویروس ووهان چین است.

وی ادامه داد: باید براساس گفته وزیر بهداشت پوشش واکسیناسیون افزایش پیدا کند و نظارت‌ها را دقیق‌تر و علمی‌تر کنیم.

استاندار تهران گفت: البته همه نظارت‌ها به اصناف برنمی گردد بلکه دستگاه‌های دولتی ما نیز باید در شرایط قرمز، ضروری‌ها ۵۰ درصد و سایر دستگاه‌ها بهره گیری یک سوم از نیرو‌های خود را رعایت کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی از وزارت خانه‌ها پرسنلشان حتی از ماسک استفاده نمی‌کنند و برخی دستگاه‌های ملی با کمال شرم ساری بخشنامه ستاد ملی که نظارت را نمی‌پذیرند. البته دستگاه‌های متخلف براساس بازرسی‌های انجام شده به قرارگاه ستاد ملی اعلام شدند.

محسنی بندپی ادامه داد: شش هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی که برای کرونا ویروس اختصاص داده شده بود، تکمیل شد که ۱۲۰۰ تخت دیگر افزایش پیدا کرد و خط ۶۰۷۰ برای راهنمایی بیماران راه اندازی شد تا هر بیماری که به بیمارستان مراجعه کرد و جا نبود با تماس با این خط نسبت به مراجعه به بیمارستان دیگری اقدام شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه در شهر‌های قرمز فعالیت مشاغل گروه دو و سه و چهار باید متوقف باشد، افزود: تمام بوستان‌ها و پارک‌ها و همچنین سرو غذا داخل رستوران‌ها ممنوع است و این اجازه به معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شده است با رستوران‌های که در داخل خود نسبت به سرو غذا اقدام می‌کند برخورد شود.

وی گفت: همچنین بوستان‌ها و پارک‌هایی که فعالیت دارند، نیروی انتظامی نسبت به تعطیلی و منع ورود افراد به آن‌ها اقدام خواهد کرد و پیش بینی این است که حداقل دو هفته آینده شرایط به همین صورت خواهد بود.

استاندار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص تعطیلی هفته آینده برای تهران نیز گفت: ما هم اکنون باید نسبت به اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی کرونا و نظارت بر آن‌ها اقدام کنیم و اگر لازم باشد خود ستاد ملی مقابله با کرونا در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: قطعا چاره‌ای نداریم بجز این که مصوبات ستاد ملی کرونا و آنچه را به عنوان محدودیت‌ها در نظر گرفته شده است، اجرا کنیم، هر چند که پیشنهاد‌هایی هم داریم.

استاندار تهران با بیان اینکه نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دستگاه‌های ملی بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی با کمک استانداری و نیروی انتظامی قرار داده شده است، گفت: در شرایط قرمز به طور دقیق مشخص شده است که چه گروه‌هایی مجاز به فعالیت هستند و کدام‌ها اجازه فعالیت ندارند و مسئولیت نظارت نیز برعهده دانشگاه‌های علوم پزشکی با همکای اصناف، نیروی انتظامی و استانداری تهران قرار گرفته است. در کنار این باید کمیته‌هایی شکل بگیرد و نیاز به برخورد است.

وی افزود: حداقل تا دو هفته دیگر براساس آمار روند افزایش مراجعان سرپایی بستری‌ها و فوتی‌ها ادامه دارد.

محسنی بندپی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در وزارتخانه انحصار اطلاعاتی وجود دارد که مشکلاتی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران ایجادکرده و این در شرایطی است که مصوبه قرارگاه مبنی در اختیار گرفتن اطلاعات توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران وجود دارد و این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.