پیشرفت در مذاکرات برجامی وین/ بورل: همه طرفین مصم به یافتن راه‌حلی برای برجام هستند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی نوشت همه هیئت‌های کشورهای عضو برجام در مذاکرات سخت کار کردند و مصمم به یافتن راه حل هستند.

به گزارش یورونیوز، او این مطلب را در یک رشته توئیت درباره آخرین وضع مذاکرات هسته‌ای ایران در وین اعلام کرد و افزود: «دو هفته گذشته پیشرفت مهمی در وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران حاصل شد. کار ساده‌ای نیست، اما همه هیئت‌ها سخت کار کردند و مصمم به یافتن راه حل هستند.»

 

دور تازه مذاکرات ایران و گروه ۴+۱ در چارچوب نشست کمیسیون برجام روز سه‌شنبه ۲۰ آوریل در وین برگزار شد. طرفین بعد از چند روز گفتگو برای یک هفته به پایتخت‌های خود سفر کردند تا با مشورت و بررسی راهکار‌ها بار دیگر به وین بازگردند.

بورل در بخش دیگری از توئیت خود با اشاره به اینکه دیپلماسی بهترین راه برای کسب اطمینان در خصوص بازگشت آمریکا به توافق است، تاکید کرد همه طرفین باید در این زمینه انعطاف‌پذیری داشته باشند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با اعلام اینکه هفته آینده کمیسیون مشترک بار دیگر جلسه خواهد داشت، اعلام کرد او به عنوان هماهنگ‌کننده آماده است کار خود را دو برابر کند و با همه طرف‌ها از جمله آمریکا در این زمینه گفتگو و همکاری کند. انریکه مورا، معاون  بورل، در مذاکرات چند روز اخیر از سوی اتحادیه اروپا حضور داشت.

دور تازه گفتگو‌های ایران و گروه ۴+۱ در چارچوب نشست کمیسیون برجام روز سه‌شنبه ۲۰ آوریل در وین به پایان رسید و طرفین برای بررسی و مشورت به پایتخت‌های خود بازگشتند. قرار است هفته آینده ۲۷ آوریل بار دیگر نشست کمیسیون برجام در پایتخت اتریش برگزار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.