رقیب جدی نامزدهای ریاست جمهوری در انتخابات ۱۴۰۰

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات ایران گفت: علت اینکه اصلاح‌طلبان بر روی گزینه خاصی متمرکز نشده‌اند این است که از بین کسانی که نامزد احتمالی هستند، چهره شاخصی که بتواند تمامی اصلاح طلبان را به اجماع برساند و برجستگی‌هایی نسبت به کاندیداهای دیگر داشته باشد وجود ندارد.

علی صوفی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده می‌شود تصمیم اصلاح‌طلبان برای کاندیداتوری محمدجواد ظریف در انتخابات نهایی شده است و این جریان در حال رایزنی با وی است، گفت: تا این لحظه چنین چیزی اتفاق نیفتاده است، تصمیم برای انتخاب نامزد نهایی قرار است در جبهه اصلاحات ایران که از احزاب و اشخاص تاثیرگذار ملی که  متولی انتخابات هستند تشکیل شده،‌ انتخاب شود.

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات ادامه داد: احزاب در جبهه اصلاحات به این مرحله نرسیده‌اند که بخواهند مصادیق مشخص کنند. شاید از خود احزاب  به سراغ برخی از افراد بروند و از آنها دعوت کنند که در انتخابات ثبت‌نام کنند و  بعید هم نیست که احزاب در حال حاضر چنین کارهایی را انجام داده باشند اما جبهه اصلاحات که متولی این کار است، هنوز وارد این مرحله نشده.

صوفی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون حتی بر روی گزینه های احتمالی صحبتی صورت نگرفته است در حالی که فرصت زیادی تا انتخابات باقی نمانده، گفت: علت اینکه اصلاح‌طلبان بر روی گزینه خاصی متمرکز نشده‌اند این است که از بین کسانی که نامزد احتمالی هستند، چهره شاخصی که بتواند تمامی اصلاح طلبان را به اجماع برساند و برجستگی‌هایی نسبت به کاندیداهای دیگر داشته باشد وجود ندارد.

وی ادامه داد: بله، ما مشاهده کردیم که بحث کاندیداتوری آقای خاتمی هم مطرح شد؛ اما می‌دانیم که ایشان برای کاندیداتوری با چه موانعی روبرو هستند و سخت احتمال دارد که ایشان بتواند کاندیدا شود.

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات خاطر نشان کرد: اگر یک شخصیتی مانند آقای خاتمی دوباره اعلام کاندیداتوری می‌کردند، آن وقت قضیه متفاوت می‌شد و قطعاً همه اصلاح‌طلبان ایشان را فارغ از این ساز و کار تشکیلاتی که برای انتخابات معرفی می‌کردند.

در اکوایران ببینید:شانس کدام چهره بیشتر است؟

رقیب جدی نامزدهای ریاست جمهوری در این دوره مشارکت مردم است

همچنین باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛

علی محمد نمازی عضو حزب کارگزاران سازندگی، درخصوص حضور محمدجواد ظریف در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، بیان کرد: با موقعیتی که برای سید حسن خمینی در انتخابات پیش آمد و از حضور در انتخابات منصرف شد، به نظر می‌آید که موقعیت آقای ظریف برای حضور در انتخابات بهتر شد و اصلاح طلبان به عنوان یک گزینه جدی وی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

معرفی رقیب جدی نامزدهای ریاست جمهوری در انتخابات ۱۴۰۰ /اصلاح طلبان همچنان به دنبال کاندیداتوری ظریف

نمازی با تاکید بر اینکه هنوز مشخص نیست که محمدجواد ظریف به عنوان گزینه نهایی اصلاح طلبان است یا خیر، ادامه داد: شورای اصلاح طلبان در این خصوص باید تصمیم گیری کند، اما زمینه برای قرار گرفتن ظریف در فهرست کاندیداهای اصلاح طلبان فراهم شده است.

عضو حزب کارگزاران سازندگی در خصوص مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ هم خاطرنشان کرد: رقیب جدی نامزدهای ریاست جمهوری در این دوره مشارکت مردم است، حضور مردم در این انتخابات کم است و به نظر من حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت خواهند داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.