از محصولات جدید اپل رونمایی شد+عکس

مجموعه متنوع محصولاتی نظیر آی پد پرو و آی مک که شرکت اپل در مراسم ویژه خود رونمایی کرد، پیش از این به ساخت آنها اشاره شده بود و شگفتی زیادی به همراه نداشتند.

 آی پدهای جدید مشابه مدلهای قبلی در اندازه ۱۱ اینچ و ۱۲.۹ اینچ عرضه می‌شوند و نخستین محصولات آی پد هستند که در ساخت آنها تراشه M۱ طراحی خود اپل بکار رفته است. هر دو دستگاه برای پیش سفارش از ۳۰ آوریل موجود هستند و مدل ۱۱ اینچی با  قیمتی که از ۷۹۹ دلار آغاز می‌شود و مدل ۱۲.۹ اینچی با قیمت ۱۰۹۹ دلار موجود خواهند بود.

 اپل اعلام کرد پردازنده های جدید مصرف نیرو در آی پد پرو را ۵۰ درصد در مقایسه با نسل قبلی آی پد پرو بهینه تر می کند و ۷۵ برابر سریعتر از نخستین نسل آی پد است. این شرکت اعلام کرد ظرفیت ذخیره سازی آی پد پرو نیز ارتقا پیدا کرده و دو برابر سریعتر از مدل سال گذشته است.

مدل بزرگتر آی پد پرو همچنین به فناوری صفحه نمایش جدیدی به نام لیکویید رتینا XDR با نسبت کنتراست یک میلیون به یک مجهز است. اپل برای این صفحه نمایش از مجموعه‌ای از LED های کوچکی استفاده کرده که حجم آنها نسبت به طراحی LED های قبلی مورد استفاده در آی پد پرو ۱۲۰ برابر کوچکتر است. این شرکت اعلام کرد هر آی پد پرو ۱۲.۹ اینچی اکنون ۱۰۰۰۰ مینی LED دارد در حالی که محصول سال گذشته آی پد پرو تنها ۷۲  LED داشت.

همچنین اپل سازگاری تاندربولت را به پورت USB C آی پد پرو اضافه کرد که به کاربران امکان می دهد یک صفحه نمایش دوم را به آی پد با وضوحی به حد ۶K وصل کنند. کابل های USB معمولی همچنان می‌توانند با این تبلت کار کنند اما کاربران برای انتقال اطلاعات با سرعت بالا همچنان به کابل تاندربولت نیاز خواهند داشت. همچنین فناوری اتصال بی سیم ۵G در مدلهای جدید آی پد پرو اضافه شده است.

دوربین جلوی جدیدترین مدلهای آی پد پرو ۱۲ مگاپیکسل با ۱۲۸ درجه میدان دید است. این دوربین قابلیت جدیدی به نام سنتر استیج دارد که اجازه می‌دهد دوربین فرد را در حالی که در اتاق حرکت می کند دنبال کند.

خط محصول آی پد از گرایش به آموزش از راه دور و دورکاری که پس از شیوع پاندمی شکل گرفت، سود برده است. فروش محصول آی پد اپل در کل سال ۲۰۲۰ حدود ۲۳.۷ میلیارد دلار در درآمد ۲۷۴ میلیارد دلاری اپل سهیم بود که بالاتر از ۲۱.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ بود. این شرکت برای سه ماهه نخست سال میلادی جاری درآمد حاصل از فروش آی پد را ۸.۴ میلیارد دلار گزارش کرد که بالاتر از ۵.۹ میلیارد دلار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ بود.

اپل در این رویداد همچنین AirTag جدید به قیمت هر یک ۲۹ دلار را معرفی کرد که به ردیابی وسایل گمشده کمک می کند. این گجت به صورت بی سیم به آیفون یا وسایل دیگری مانند دسته کلید و کیف وصل می شود و کمک می کند در صورت گم شدن، به راحتی پیدا شوند.

رایانه های آی مک باریک تر اپل که از واحد پردازنده مرکزی طراحی شده توسط این شرکت استفاده خواهند کرد در هفت رنگ شامل بنفش و سبز عرضه می شوند و قیمت آنها از ۱۲۹۹ دلار آغاز می‌شود.  آی مکهایی که صفحه ۲۴ اینچی دارند، ضخامتشان به ۱۱.۵ میلیمتر می رسد.

اپل در واکنش به شکایت مصرف کنندگان از کیفیت دوربین آی مک در دوران پاندمی که تماسهای ویدیویی فراگیر بودند، مدلهای جدید آی مک را با دوربین جلوی و میکروفون با کیفیت بالاتری عرضه کرد.

این شرکت همچنین سرویسهای اشتراک پادکست را اعلام کرد که با اسپاتیفای رقابت خواهند کرد. قیمت اشتراک توسط تولیدکنندگان محتوا تعیین می‌شود و به صورت ماهانه حساب خواهد شد. اپل برای برنامه پادکست خود از تولیدکنندگان محتوا سالانه ۱۹ دلار و ۹۹ سنت دریافت خواهد کرد.

 اپل همچنین ست تاپ باکس اپل تی وی را با تولید رنگ بهتر و تراشه پردازنده سریعتر به‌روز کرد. تلویزیون ۴k جدید اپل نیز با استفاده از حسگرهای نور آیفون، به کاربران اجازه می‌دهد تصویر تلویزیونی بهبود یافته تری داشته باشند.

بر اساس گزارش رویترز، ارزش سهام اپل به مدد فروش بیش از ۲۷۴ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۲۰ که تقاضای مصرف کنندگان برای خرید محصولات الکترونیکی  در دوران پاندمی افزایش یافت، در یک سال گذشته حدود ۹۵ درصد رشد کرده که سریعتر از رشد ۶۳ درصدی شاخص نزدک کامپوزیت بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.