هشدار زالی نسبت به ادامه روند افزایشی کرونا در تهران تا هفته آینده

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در استان تهران با اشاره به روند افزایشی بیماری در استان، گفت: در انتظار برای رسیدن به یک کفه هستیم تا آن وقت بتوانیم منتظر باشیم بین ۵ تا ۷ روز بعد امواج سهمگین بیماری کاهش یابد، بنابراین پیش بینی می‌کنم تا پایان هفته آینده همین الگو را در تهران شاهد باشیم‌.

دکتر علیرضا زالی با اشاره به افتتاح ۱۰ پروژه درمانی در بیمارستان مسیح دانشوری، گفت: به دلیل اینکه بیماری کرونا بحث اصلی این روزهای جامعه است عمده پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد در رابطه با کرونا است که یکی از آنها پروژه ۲۱ تختی است که به عنوان مگا ICU از فردا در مدار ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین بخش ۴۰ تخته‌ای نیز برای پذیرش بیماران سرپایی به عنوان بحش موقت سرپایی در نظر گرفته شده است. راه اندازی یکی از اولین و پیشرفته‌ترین‌ سی‌تی اسکن‌ها با موبایل با حداقل امکانات زیرساختی در بخش تصویر برداری ارائه خدمت خواهد کرد. از طرفی ۳ بخش از بیمارستان مورد بازسازی قرار گرفت و برای اینکه بیمارستان مسیح دانشوری بتواند بار بیشتری از بیماران را پذیرش کند نیاز است تا زیرساخت‌هایش تغییر کند که خوشبختانه با همکاری اساتید این اتفاق خواهد افتاد البته در استان تهران در روزهای اخیر چنین الگویی شاهد بودیم اما امیدواریم با افزایش بازتوزیع تخت‌های مکفی میزبان مبتلایان کرونا باشیم.

زالی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته از نظر تعداد کلی بیماران بستری ۸۵۵۰ بیمار داشتیم که ۲۱۰۰ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و تعداد موارد جدید بستری در استان در ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر هزار و  ۱۵۰ نفر بود که ۱۹۷ نفر آنها در بخش مراقبت ویژه بستری شدند.

وی با بیان اینکه فرایند ترخیص بیماران درطول هفته گذشته شتاب گرفته است، اظهار کرد: حدود ۱۲۰۰ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان‌ها ترخیص شدند اما لازم است بین ترخیص و میزان ورودی جدید به بیمارستان تعادل ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان، گفت: در بخش مراجعین سرپایی بخش‌های بهداشتی درمانی هنوز عدد بالا است و بالغ بر ۱۶ هزار و ۹۰۰ مراجع صرفا به بخش‌های دولنی داشتیم و تا زمانی که مراجعین سرپایی ما به کفه نرسد باید انتظار داشته باشیم که بار بستری بیمارستان‌ها روبه افزایش باشد. در انتظار برای رسیدن به یک کفه هستیم تا آن وقت بتوانیم منتظر باشیم بین ۵ تا ۷ روز بعد امواج سهمگین بیماری کاهش یابد بنابراین پیش بینی می‌کنم تا پایان هفته آینده همین الگو را در تهران شاهد باشیم‌.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.