این ادویه سلاحی قدرتمند مقابل کروناست

به گزارش پایگاه خبری ساینس‌دیلی، مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد نانوسیستم‌های موجود در کورکومین (ترکیب اصلی زردچوبه) در درمان ویروس جدید کرونا موثر هستند.

 در حالی که واکسیناسیون کووید ۱۹ در سراسر جهان با سرعت در حال انجام است، محققان به دنبال روش‌های درمانی موثر، ایمن و هدفمند برای درمان کووید ۱۹ هستند.

مطالعات جدید دانشمندان امریکایی نشان می‌دهد ترکیبات موجود در زردچوبه به نام کورکومین می‌تواند یک گزینه درمانی باشد.

رنگ، عطر و طعم زردچوبه ناشی از کورکومین است. مطالعات قبلی نشان داد که می‌توان از این ترکیب برای سرکوب خاطرات تلخ، تسکین روده و بهبود انواع زخم استفاده کرد. همچنین این ترکیب با کاهش التهاب و بهبود جریان گردش خون، سبب بهبود عملکرد مغز می‌شود.

محققان ترکیب ضدالتهابی کورکومین را در درمان مشکلات مزمنی از قبلی بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر مفید می‌دانند.

مطالعات جدید نشان می‌دهد کورکومین خاصیت ضد ویروسی دارد و می‌تواند عوارض ریوی ناشی از کووید ۱۹ را بهبود بخشد. در این مطالعه آمده است کورکومین مسیرهای التهابی را تعدیل می‌کند و با کاهش قدرت تکثیر ویروس، از ورود آن به سلول میزبان جلوگیری می‌کند.

در حال حاضر سه یا چهار محصول کورکومین مبتنی بر نانوساختار به صورت تجاری برای اهداف درمانی دیگر در دسترس است و محققان در تلاشند تا محصولاتی برای درمان عوارض ریوی ناشی از کووید ۱۹ با استفاده از نانوسیستم‌های زردچوبه توسعه دهند.

نتایج این مطالعه در نشریه Biomedicine and Pharmacotherapy منتشر شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.