بلاتکلیفی محسن هاشمی برای کاندیداتوری/ فائزه توانایی ام را تایید می کند

​محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران و کاندیدای احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه نشست امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به گمانه زنی هایی که پیرامون احتمال کاندیداتوری او مطرح می شود، گفت: الان دو گروه داریم که با هم رقابت می کنند که ۴۰ سال هم هست که اینچنینی است. یک روز چپ با راست رقابت می کرد و الان اصلاح طلب و اصولگرا رقابت می کنند و همین مسئله موجب شده تا  ناخداآگاه هر کدام از کسانی که به عنوان نامزد احتمالی مطرح هستند یک نوع وابستگی به این دو جریان سیاسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد هم اصولگراها و هم اصلاح طلبان در بلاتکلیفی قرار دارند، خاطرنشان کرد:  اصولگرایان در بلاتکلیفی حضور یا عدم حضور آقای رئیسی قرار دارند و در بخش اصلاح طلبی نیز این بلاتکلیفی یک مقدار به بحث تایید صلاحیت ها بازمی گردد. نهاد اجماع ساز که در بخش اصلاح طلبی شکل گرفته تا کاندیدای مدنظر خودش را انتخاب کند کم کم به سمت آقای سیدحسن خمینی رفتند که با پیشنهاد مقام معظم رهبری ایشان از انتخابات کناره گیری کردند. بنابراین همچنان بحث در نهاد اجماع ساز بر سر اینکه چه کسانی در انتخابات شرکت کنند ادامه دارند. 

هاشمی با تایید مطرح بودن نامش به عنوان کاندیدای اختصاصی حزب کارگزاران تصریح کرد: بنده نیز از سوی حزب کارگزاران به نهاد اجماع ساز پیشنهاد شده ام ولی همانطور که گفتم در یک بلاتکلیفی هستیم که من نمی توانم بگویم که الان حضور پیدا می کنم یا نه. 

محسن هاشمی: فائزه توانایی ام را تایید می کند /برای کاندیداتوری بلاتکلیف هستم

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران یادآور شد: در انتخابات پرمشارکتی چون انتخابات ریاست جمهوری چند پارامتر مهم است. اولین پارامتر خود شخص است که این انگیزه و توانایی را در خودش ببیند که یک کشوری با چنین سطح از مشکلات را مدیریت کند. پارامتر دوم این است که یک اجماعی از نخبگان و مردم روی این شخص حضور داشته باشد چرا که حضور در صحنه انتخابات یک مسئله فردی نیست. بنابراین باید یک حسی نسبت به یک کاندیداها در جریان اصلاح طلب یا اصولگرا ایجاد شود که احساس کنند این فرد توان مدیریت کشور را دارد. بعد از آن تایید صلاحیت است و بعد از امکان رای آوری فرد است. تمام این پارامترها را اگر کنار هم بگذارید بیانگر این است که تصمیم گیری برای کاندیداتوری تصمیم سختی است. 

وی تاکید کرد:  در حال حاضر درخواست و رجوع به من در حد کسانی که اطرافمان هستند، وجود دارد. نمی خواهم از خودم تعریف کنم ولی احساس بدی نسبت به توانایی خودم ندارم و فائزه نیز من را به عنوان کسی که توانایی دارم تایید کرده است هر چند گفته است که به من رای نمی دهد ولی در هر حال از این جا به بعد دست خودم نیست و اگر به خودم باشم سعی می کنم که به این عرصه ورود نکنم. زمان ثبت نام شاید به من فشار بیاورند که در انتخابات ثبت نام کنم. بنابراین باید منتظر ماند و دید که تا آن مرحله چه تصمیمی خواهم گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.