حقوق سربازان افزایش یافت

این ستاد در اطلاعیه خود با اشاره به تلاش مجدانه مسئولین امر و همکاری مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور، از افزایش قابل ملاحظه حقوق کارکنان وظیفه در سال جاری خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه جزییات این افزایش حقوق به محورهای زیر اشاره کرده است: ۱) بر این اساس میانگین حقوق سربازان از ۴۴۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۶ به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال جاری افزایش یافته و در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی ۱/۰۵۰/۰۰۰ تومان و حداکثر آن چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی می‌باشد.

۲) به کارکنان وظیفه متاهل و کارکنان وظیفه نخبه حقوق معادل صد درصد مبنای قانون خدمت وظیفه عمومی پرداخت می گردد که حداقل آن در مناطق عادی ۲ میلیون تومان و در سایر مناطق نیز علاوه بر حقوق، فوق العاده ها نیز به آن اضافه می‌گردد.

۳) به کلیه کارکنان وظیفه شاغل در مناطق عملیاتی و کمتر توسعه یافته به تناسب، فوق العاده عملیاتی و فوق العاده بدی آب و هوا پرداخت می گردد که در سال جاری مبلغ آن نیز افزایش داشته است.

۴) هزینه سفر کارکنان وظیفه بر مبنای بعد مسافت محل سکونت تا محل خدمت به صورت ماهانه و بر مبنای قانون محاسبه و پرداخت می‌شود.

۵) هم اکنون حقوق پرداختی به کارکنان وظیفه با توجه به اعتبار پیش بینی شده معادل ۷۲٪ حقوق تعیین شده در قانون خدمت وظیفه عمومی بوده که انتظار می رود کسری اعتبار با حمایت مجلس شورای اسلامی و دولت در سال آینده جبران شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.