سفر وزیر خارجه آمریکا به بروکسل

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا امروز (جمعه) اعلام کرد، آنتونی بلینکن برای شرکت در نشست وزرای ناتو و دیدار با مقام‌های اتحادیه اروپا و بلژیک از دوشنبه تا پنج‌شنبه به بروکسل سفر می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده از ۲۲ تا ۲۵ مارس برای شرکت در نشست وزارتی ناتو، تعامل با رهبران اتحادیه اروپا و ملاقات با مقام‌های بلژیک عازم بروکسل می‌شود. نشست‌ها در بروکسل تایید دوباره بر تعهد ایالات متحده به متحدانمان و شرکای اروپایی روی دستورکار مشترکمان است.

براساس اعلام این وزارتخانه، بلینکن قصد دارد با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو دیدار کرده و به تعهد واشنگتن برای تقویت ائتلاف ترانس‌ آتلانتیک و احیای روابط با متحدان از طریق ناتو تاکید کند.

در این بیانیه آمده است: نشست‌های وزارتی ناتو فرصتی برای گفت‌وگوی مقام‌ها درباره پیشنهادهای ۲۰۳۰ ناتو برای تطبیق ائتلاف‌، نگرانی‌ها بر سر چین و روسیه و همچنین تغییر اقلیمی، امنیت سایبری، مبارزه با تروریسم، امنیت انرژی و دیگر چالش‌های مشترک مقابل ما خواهد بود.

بلینکن همچنین در نظر دارد تا در سفر به بروکسل با اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه بلژیک دیدار و گفت‌وگو کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.