گزارش آمریکا در پی حمله هوایی به پایگاه بلد

منابع خبری اعلام کردند که شنبه شب دست‌کم صدای پنج انفجار در نزدیکی این پایگاه شنیده شد. پایگاه خبری «صابرین نیوز» نیز خبر داد شرکت پیمانکار نظامی «سالی پورتر» وابسته به ارتش آمریکا مستقر در پایگاه هوایی بلد، هدف شلیک چند راکت قرار گرفت.

«وِین ماروتو» سخنگوی ائتلاف آمریکا در بیانیه‌ خود ژست حمایت از حاکمیت ملی عراق گرفت و این حمله را محکوم کرد.

او گفت: «هر حمله علیه (مواضع) دولت عراق، حکومت منطقه‌ای کردستان و ائتلاف (آمریکایی)، اقتدار نهادهای عراقی، حاکمیت قانون و حاکمیت ملی عراق را تضعیف می‌کند».

این مقام آمریکایی ادامه داد: «قانون‌شکنان در یک ارتکاب جرم جدید، با پنج راکت به پایگاه هوایی بلد را هدف قرار دادند که به زخمی شدن دو عضو امنیتی و هنگ حفاظت پایگاه منجر شد».

ماروتو افزود: «این اقدامات شنیع که تاسیسات نظامی‌ ما را هدف قرار می‌دهند، با پاسخی شدید نیروهای امنیتی عراقی قهرمانمان مواجه خواهد شد و این نیروها در دفاع از اولویت‌های دولت از قبیل این پایگاه هوایی تردید نخواهند کرد؛ پایگاهی که جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی عراق حضور دارد. کاری که آنها (عاملان حمله راکتی به پایگاه بلد) انجام دادند، یک اقدام تروریستی است».

منابع امنیتی عراقی پیشتر خبر داده بودند که در حمله شب گذشته، سه راکت داخل پایگاه بلد در شمال بغداد اصابت و دو راکت دیگر نیز به اطراف این پایگاه که جنگنده‌های اف ۱۶ در آن مستقر هستند برخورد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.