سردار یدالله معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سلسله نشست های دولت جوان حزب اللهی که با حضور مسئولین کانون‌ها و اساتید بسیجی دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور و با موضوع « شاخص های دولت جوان حزب اللهی » برگزار شد گفت: صحنه‌ای انتخابات ما، یک صحنه تقابل جدی و مقابله همه جانبه بین جبهه استکبار و جبهه انقلاب است، فلذا نباید به موضوع انتخابات نگاهی ساده کنیم و فقط به عنوان مسائل داخلی ایران توجه داشته باشیم، بلکه ما باید بدانیم که ملت ایران در وسط میدان کارزار قرار دارد و این کارزار وارد چهل و سومین سال خود شده و ما ۴۲ سال را پشت سر گذاشتیم و دشمنان ما تمام تلاش خود را می کنند تا بر همه موضوعات کشور ما از جمله انتخابات تاثیر بگذارند.

* امروز جمهوری اسلامی به لحاظ راهبردی در بهترین نقطه قرار دارد

وی ادامه داد: آن چیزی که در بحث انتخابات نقش آفرین است این است که ما یک براورد راهبردی از این صحنه ای که در آن قرار داریم و رویارویی ای که در این ۴۲ سال با آن مواجه بوده ایم، باید داشته باشیم. اگر بخواهیم در یکی دو جمله وضعیت مان را به لحاظ راهبردی خلاصه کنیم، می‌توانیم بگوییم که امروز جمهوری اسلامی به لحاظ راهبردی در بهترین نقطه متصور قرار دارد.

سردار جوانی اضافه کرد: این درست است که ما مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف داریم که باعث گله‌مندی و نارضایتی مردم شده ولی وقتی که از منظر دیگری به این موضوع نگاه کنیم و به این صحنه رویارویی جبهه حق علیه جبهه باطل توجه کنیم، به اهمیت موضوع پی می بریم.

وی ادامه داد: دشمنان ما و مستکبرین و قلداران عالم در طی سال‌ها تلقی و تصورشان این است که با تکیه بر تجارب و توانمندی هایشان قطعاً جمهوری اسلامی را با فروپاشی و عقب‌نشینی مواجه خواهند کرد، خصوصاً از موقعی که ترامپ در امریکا به قدرت رسید و آن سیاست فشار حداکثری را در پیش گرفت و از برجام خارج شد. به گونه‌ای که حتی سال ۹۹ ما وارد عرصه‌ها و حوزه هایی شدیم که دوستان ما تصورشان این بود که ایران از درون دچار مشکل خواهد شد.

معاون سیاسی سپاه تاکید کرد: اما امروز با اطمینان می توانیم بگوییم که جمهوری اسلامی در نقطه ای قرار دارد که اساسا نه تنها دشمنان با ابزار نظامیشان کاملا ناکارآمد هستند، بلکه اساساً وحشت می کنند که به این موضوع فکر بکنند که روزی بخواهند با ما وارد تقابل بشوند و می دانند چنین تقابلی به ضررشان است. 

* چون فشارهای حداکثری ترامپ با شکست مواجه شد آمریکا به دنبال احیای برجام است

وی تصریح کرد: بحث تحریم ها ناکارآمد شده و اینکه آنها الان اشتیاق دارند که برجام را احیا کنند به خاطر این است که می‌دانند فشارهای حداکثری ترامپ با شکست مواجه شده است و در حوزه های دیگر هم به همین صورت است.

سردار جوانی ادامه داد: اما نکته دوم اینکه بر اساس سنت الهی و آنچه که در این ۴۲ سال ملت ما تجربه کرد، این است که مومنین ، موحدین و کسانی که طرفدار جبهه ی حق هستند اگر بایستند و مقاومت کنند و به جهاد کبیر روی بیاورند حتما پیروزی با آنهاست.

وی افزود: وقتی که مقام معظم رهبری می فرمایند راه علاج مشکلات کشور در دولت جوانان حزب اللهی است، باید این سوالات را پاسخ بدهیم که اولاً چرا حضرت آقا بحث مشکلات را بیان فرمودند و بعد چرا بحث دولت را و بعد چرا بحث جوان، حزب اللهی و انقلابی را.

سردار جوانی گفت: راه علاج مشکلات کشور یک دولت جوان انقلابی و حزب اللهی است، به معنای این است که رهبر حکیم انقلاب و سکاندار انقلاب تصریح دارند که ما مشکلاتی را داریم و این مشکلات امروزه ملموس و مشهود است و برای بعضی ها این مشکلات آزار دهنده است.

* دشمنان تلاش دارند با ضریب دادن و افزایش مشکلات ما نظام اسلامی را در بن بست قرار دهند

معاون سیاسی سپاه تاکید کرد: دشمنان ما هم به دنبال این هستند که به این مشکلات ضریب بدهند و آن ها را افزایش بدهند تا نظام اسلامی را در یک تنگنا و بن بست قرار بدهند؛ پس نتیجه این که ما مشکلاتی داریم و این مشکلات را باید حل بکنیم و طبق نظر مقام معظم رهبری راه حل این مشکلات این است که ما باید یک دولت جوان انقلابی و حزب اللهی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: حالا چرا رهبر معظم انقلاب فرمودند یک دولت، چرا نفرمودند یک مجلس، یک قوه قضاییه؛ پس اینجا دولت به معنای قوه مجریه مطرح است چرا که به هر حال امروزه امکانات کشور در اختیار دولت است و دولت در واقع هم رئیس دولت به عنوان رئیس دستگاه قوه مجریه و هم وزارتخانه ها، سازمانها، نهادها و شرکت ها و بحث بودجه کشور.

سردار جوانی اظهار داشت: پس وقتی ما در فرمایشات نوروزی رهبر معظم انقلاب  نگاه می‌کنیم، می بینیم که اساساً ایشان می فرمایند که دستگاه های دیگر و مجموعه های دیگر سهمشان در حوزه مدیریت کشور به لحاظ مدیریتی یک چیزی در حدود ۱ و حتی کمتر از آن است و عمده مدیریت‌ها در کشور در دولت متمرکز است و اختیارات دولت اختیارات بالایی است و اگر ما بخواهیم مشکلات کشور حل بشود خوب این دولت است که باید از خصوصیات برخوردار باشد که این ویژگی ها و خصوصیات گره گشایی بکند و مشکل گشایی بکند.

وی گفت: حالا چرا این بحث در آستانه انتخابات مطرح می‌شود، به خاطر این است که انتخابات مخصوصاً انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو فصل جابجایی دولت، فصل تغییر مدیران و فصل عوض کردن بازیگران در صحنه اداره کشور است و این جابجایی در سطوح مختلف کشور را مردم باید انجام بدهند و در نظام مردم سالار دینی رای مردم دولت ساز است و همگان در نظام برابری دارند.

معاون سیاسی سپاه اضافه کرد: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خودشان فرمودند نیاز به یک دولت قوی و یک دولت کارآمد داریم و این دولت کارآمد هم باید به دست مردم ساخته شود و فرمودند که رای بنده هم با رای یک جوان ۱۶ ساله برابر است و این موضوع مهمی است که باید توسط نخبگان، اساتید، صاحبان قلم و صاحبان تریبون تبیین شود که در جامعه ای که مردم و لایه ها و بخش هایی از مردم به دلیل مشکلاتی که وجود دارد گله مند هستند و نارضایتی وجود دارد بدانند اساساً گره گشایی از مشکلات به دست خودشان است و این نکته بسیار بسیار مهمی است.

* مردم نباید تحت تاثیر شایعات و فضاهای هیجانی و احساسی قرار بگیرند 

وی گفت: انتخاب درست در فصل جابجایی مدیران، در واقع وارد کردن نیروهای تازه‌نفس به میدان و عرصه است، همان طور که در بازی فوتبال مربی بازیکنان را جابجا می کند در انتخابات کلاً تیم عوض می‌شود و این مردم هستند که تیم را عوض می کند و در مجموع این نکته قابل توجه است که مردم نباید تحت تاثیر شایعات و فضاهای هیجانی و احساسی قرار بگیرند و باید مشارکت حداکثری و مشارکت آگاهانه داشته باشند.

سردار جوانی افزود: جامعه نخبگان، فرهیختگان و بسیج اساتید مهمترین کاری را که باید انجام بدهند این است که مردم را به لحاظ قدرت تشخیص در نقطه ای قرار بدهند که تشخیص درست و انتخاب عقلایی را انجام بدهند.

وی یادآور شد: پس باید بدانیم که حل مشکلات بدست دولت است چرا که امکانات کشور در اختیار دولت است، بودجه کشور در اختیار دولت است و بیش از ۲۰ وزارتخانه، سازمان ها، موسسات، شرکتها، استانداران، فرمانداران، بخشداران، سیاست خارجی، تجارت، تعاملات و ارتباطات و سیاست های پولی مالی و ارز در اختیار دولت است و این نکته بسیار مهمی است.

* انتخاباتی که با دقت صورت گیرد ثمرات مثبتش را خواهیم دید

معاون سیاسی سپاه افزود: اینکه بعضاً گفته می‌شود که چرا رهبری مشکلات را حل نمی‌کنند، باید بدانیم که طبق قواعد نظام اسلامی و مردم سالاری دینی، انتخابات مظهر این مردم سالاری است و این مردم هستند که انتخاب می کنند و مردم باید بدانند که اگر در مقطع انتخابات، انتخابی را داشته باشند که این معیارها و ملاک ها را ندارد بعدها برای یک دوره آثار و پیامدهای خودش را دارد و اگر با دقت این انتخاب صورت بگیرد ثمرات مثبتش را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در کنار این بحث دولت دو تا نکته مطرح است یکی بحث جوان است و یکی بحث انقلابی و حزب اللهی؛ در بحث جوان به لحاظ مفهومی در این ماه های گذشته در کشور ما بحث های زیاد صورت گرفت و برداشت های گوناگونی انجام گرفت ولی اگر بخواهیم به طور مصداقی منظور جوان و دولت جوان با مختصات جوان بودنش شکل بگیرد باید بدانیم مراد و منظور چیست و چه کسانی می‌تواند مصداق دولت جوان باشند؟

سردار جوانی افزود: یک برداشت این است که در واقع می گوییم که باید این فردی که می خواهیم انتخاب کنیم جوان باشد بلافاصله می‌گوییم که خُب اینجا بر اساس همان طبقه بندی کردن ها، بحث سن را در نظر بگیریم و بگویم که در این جمع جوان ترین فرد این آقاست، فلذا مصداق آن کسی که می تواند دولت جوان را تشکیل بدهد ایشان است. اما آیا مراد و منظور این است؟

وی افزود: بنده فکر می کنم که مقام معظم رهبری هم برای اینکه اشتباه در برداشت به لحاظ مفهومی صورت نگیرد یکی دوبار ورود پیدا کردند و توضیح دادند و مثال زدند، پس ما می توانیم درک کنیم که مراد از جوان، نماد نشاط و سرزندگی و پویایی و فعال بودن است، دولتی که می تواند مشکل گشا باشد دولت پویا و بانشاط و وسط میدان با کار شبانه روزی است.

سردار جوانی تصریح کرد: ممکن است یک نفر به لحاظ سن و سال به لحاظ طبقه بندی جوان نباشد، اما روحیه جوانی و نشاط در او موج بزند و ایشان مثال سردارسلیمانی را زدند که هم به لحاظ سنی و شناسنامه‌ای بیش از ۶۰ سال سن داشتند، اما مثل یک جوان در وسط میدان بود و کار می‌کرد و تلاش می‌کرد و شبانه روز فعالیت می کرد.

* مقام معظم رهبری شهید سلیمانی را به عنوان جوان مثال زدند تا ما دچار خطای محاسباتی و اشتباه نشویم 

وی گفت: سردار سلیمانی گاهی در ۲۴ ساعت در سوریه، عراق و لبنان جلسات متعدد راهبردی برگزار می‌کرد از نقطه ای به نقطه دیگر می‌رفتند و با افراد مختلف صحبت می‌کردند و آن هم صحبت با تدبیر و با برآورد و محاسبات دقیق و با حساب و کتاب و خروجی آن این بود که ما در این سال ها ملاحظه کردیم که ایشان چگونه همه نقشه‌های استکبار جهانی را در منطقه غرب آسیا با شکست مواجه کردند. تا جایی که نتوانستند ایشان را تحمل کنند و با تصور باطلی که داشتند که اگر سردار سلیمانی را به شهادت برسانند مقاومت فرو می ریزد برنامه خود را عملی کردند.

معاون سیاسی سپاه افزود: آمریکا با حماقتی که داشت سردارسلیمانی را به آرزوی خودش که همان شهادت بود، رساند و حماقت امریکایی ها و شخص ترامپ باعث شد که یک شهادت بزرگ نصیب سردار سلیمانی شود.

وی ادامه دادمه داد: اما اینکه مقام معظم رهبری شهید سلیمانی را مثال زدند برای این بود که ما دچار خطای محاسباتی و اشتباه نشویم که منظور از جوان، جوان تقویمی و شناسنامه ای نیست و مراد این است که آن کسی که می خواهد بیاید، باید مرد میدان عمل باشد و مسئولیت سنگین دولت را با این اختیارات و امکانات در اختیار بگیرد و وسط میدان پویا و بانشاط باشد و لحظه لحظه ها را برای کار کردن مغتنم بشمارد.

سردار جوانی افزود: اما حالا یک سوال مطرح است که آیا دولت های گذشته ما حزب اللهی و انقلابی نبودند؟ وقتی که ما خوب نگاه می‌کنیم می‌بینیم که کشور مشکلاتی را دارد و این رهبر حکیم وجود مشکلات را مطرح می‌کنند و علاج را دولت جوان و انقلابی بر می شمارند، این به معنی این است که دولت‌های ما در گذشته یا آن ویژگی جوانی و پرکاری را نداشته‌اند و یا اینکه رویکرد انقلاب و حزب اللهی را نداشته‌اند.

وی تصریح کرد: امروز مشکلاتی در حوزه های مختلف وجود دارد و این فقط اقتصادی نیست و آن چیزی که برجستگی دارد و مشهود است و برای مردم آزار دهنده است وجود مشکلات معیشتی، اشتغال، بیکاری و گرانی است و اینها همه آزار دهنده است و برای نظام جمهوری اسلامی زیبنده نیست.

* بسیاری از مشکلات اقتصادی ما به خاطر مشکلات فرهنگی است 

معاون سیاسی سپاه اضافه کرد: امّا نخبگان جامعه و به خصوص فرهیختگان و اساتید بسیجی در دانشگاه آزاد اسلامی و در سراسر کشور باید به این نکته توجه داشته باشند که ما فقط در بحث اقتصادی مشکلات نداریم، بلکه در بحث های مختلف از جمله مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز دچار مشکل هستیم و به راحتی نمی توانیم از کنار آنها عبور کنیم، چه بسا بسیاری از مشکلات اقتصادی ما به خاطر مشکلات فرهنگی است و ما می بایست ابتدا در موضوع فرهنگی کارهای را انجام بدهیم.

وی گفت: ما وقتی که  به دوران پس از رحلت امام خمینی (ره) نگاه می کنیم، می‌بینیم که دولتهای بعد از حضرت امام تا زمان مقام معظم رهبری این چهار دولت، دولت‌هایی با گفتمان‌های متفاوتی بودند و ما می بینیم که این دولت ها گفتمانشان گفتمان یک دولت انقلابی نیست.

* مقام معظم رهبری با حمایت از دولت‌ها به رای مردم احترام گذاشته اند

سردار جوانی تاکید کرد: دولت‌های گذشته را هم مردم انتخاب کردند و رای مردم در همه ادوار قابل احترام است و اساساً حمایت های مقام معظم رهبری در همه دولت هایی که شکل می‌گرفت اسباب احترام به رای مردم است که ایشان آن را حق الناس می دانند و محترم می شمارند.

وی اظهار داشت:  نکته مهم این است که ما بیان کنیم و تشریح کنیم که چرا در ۴۲ سال گذشته ما مشکلاتی داریم به نحوی که این مشکلات مردم را گله مند و ناراضی کرده و باید ببینیم راه حل مشکلات چیست؟ به نظر بنده راه حل این است که مردم در انتخاب و انتخاباتشان دقت کنند و در قبال رای که می‌دهند بدانند مسئولیت دارند و پیامدهای آن در حوزه های اقتصادی سیاسی اجتماعی و فرهنگی تاثیر دارد.

معاون سیاسی سپاه گفت: مهمترین کاری که ما باید بکنیم این است که مسایل و حساسیت ها را تبیین کنیم و مردم با انتخاب آگاهانه و مشارکت بالا در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: وقتی که مقام معظم رهبری می فرمایند دولت جوان حزب‌اللهی راه علاج مشکلات کشور است ما نباید سطحی نگر باشیم و این مسئاله باید از سوی نخبگان تبیین و تشریح بشود.

* نتیجه امیدبستن به کدخدا برای حل مشکلات را می بینیم!

جوانی یادآور شد: در دولت فعلی شعاری مطرح شد تحت عنوان اینکه اگر بخواهیم چرخ زندگی مردم بچرخد باید برویم و با دنیا مذاکره بکنیم، عل الخصوص مذاکره با آمریکا و آن هم به عنوان کدخدا! و همین جا مهمترین نکته مطرح است که آیا این گفتمان، گفتمان انقلابی و حزب اللهی است؟

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: وقتی به گفتمان فکری و منظومه فکری امام راحل  نگاه می کنیم می بینیم که براساس این گفتمان فکری و منظومه فکری امریکا شیطان بزرگ است و نه کدخدای جهان و قدرت در عالم هستی متعلق به خداوند است و ما اگر می‌خواهیم مشکلاتمان برطرف شود باید رویکردمان الهی باشد و به سمت خدا باشد و نه رفتن به سمت طاغوت برای حل مشکلات، و این یک اشکال بود که در این سال‌ها وجود داشت و ما نتایجش را دیدیم و می بینیم.

وی اضافه کرد: بعضی ها بحث آشتی با جهان را مطرح می کنند و این هم یک اشتباه هست که آمریکا را مساوی جهان می بینند و یا چند کشور قلدر استعمارگر اروپایی که می خواهند اراده خودشان را بر کشورها تحمیل بکنند می شوند دنیا!

سردار جوانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به دنبال تعامل با دنیاست اما این کشورهای قلدر که رو به افول هم هستند نمی شوند دنیا، پس ما می بینیم که در چهار سال گذشته دولت هایی را داشته ایم که تمام شان را نمی توان گفت دولت انقلابی چرا که عناصر و اجزاء در روابط خارجی و فرهنگ و اقتصاد در این دولت ها به گونه‌ای تعریف شد که با آن تعریفی که با آن دولت جوان انقلابی تعریف می‌شود فاصله و زاویه دارد.

* علت موفقیت های ما در ۴۲ سال گذشته عمل و کار انقلابی و جهادی بوده است

معاون سیاسی سپاه گفت: اساساً انقلاب بدست خود مردم و برای اعتلاء ایران شکل گرفت و در برخی از موضوعات خوب مسیر را طی کردیم، چرا که در بعضی از حوزه ها شاهکارهایی اتفاق افتاده، پیروزی ها و موفقیت ها و دستاوردهای بزرگی اتفاق افتاده است.

وی افزود: علت العلل همه موفقیت های ما در ۴۲ سال گذشته عمل انقلابی و کار انقلابی و جهادی بوده است، یعنی این که در آن عرصه هایی که فرماندهان و کارگزاران و سیاستگذاران فکرشان و نگاهشان و عملشان انقلابی و حزب اللهی بوده موفقیت پیش آمده است.

سردار جوانی اضافه کرد: به عنوان مثال؛ چه کسی ایران را به این اقتدار موشکی رساند؟ شاخص آن شهید طهرانی مقدم است که سنش بالا بود ولی مانند یک جوان،  ۲۴ ساعته به صورت خاموش  و گمنام مجاهدت و فعالیت می‌کرد، اما رویکردش انقلابی و حزب اللهی بود و همیشه ورد زبان شهید طهرانی مقدم  "لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم " بود؛  با این تفکر و با این نگاه به پیش می‌رفت و فعالیت و مجاهدت می‌کرد و هیچگاه برای اقتدار موشکی به دنبال امریکایی ها نبود.

وی در ادامه درباره ویژگی های دولت جوان حزب اللهی و انقلابی تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین و ممتازترین ویژگی ها برای شاخص انقلابی بودن و مکتبی بودن دولت جوان حزب‌اللهی، "گفتمان" آن است، و گفتمان حاکم در کشور باید یک گفتمان باشد و آن هم گفتمان امام و رهبری چراکه منشاء و سرچشمه این گفتمان ، اسلام ناب است،  اسلامی است که به تعبیر حضرت امام رحمت الله علیه برای همه امور بشر در همه حوزه ها برنامه دارد.

معاون سیاسی سپاه افزود: حالا اگر ما این ویژگی را مبنا قرار بدهیم بر اساس همین می رویم به سراغ ویژگی های بعدی چون که بعضی ها می آیند و از کلام مقام معظم رهبری استفاده می‌کنند و ویژگی ها را بر می شمارند از این نکته‌ای که عرض شد غفلت می کنند چرا که حضرت آقا نمی آیند بگویند که دولت جوان حزب‌اللهی که مردم باید انتخاب کنند باید گفتمانش همان گفتمانی که بنده عرض می کنم باشد،  این وظیفه نخبگان است که این مسئله را تشریح و تبیین کنند.

وی تصریح کرد: توجه ما باید این باشد که رمز موفقیت ها همانیست که در زمان امام رحمة الله علیه بود و در این چند سال توسط مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت.

* بعضی ها در این انقلاب نمک می خورند و نمکدان را می شکنند

سردار جوانی تاکید کرد: بعضی ها در این انقلاب نمک می خورند و نمکدان را می شکنند و ریشه همه مشکلات را به گردن مقام معظم رهبری می اندازند، در اینجا این سوال مطرح است که آیا شما به توصیه‌های وسیاست های تبیینی ایشان عمل کردید و به مشکل خوردید؟! یا اینکه بی اعتنایی کردیم و به این مشکلات رسیدیم؟ این را باید مسئولین پاسخ دهند، این مسئله باید در دانشگاه ها برای جوان ها تبیین بشود که هرجا به این سیاست‌ها عمل کردیم، گره گشایی و مشکل گشایی شده و هرجا که به مشکل خوردیم حتما به این سیاست ها عمل نکردیم.

معاون سیاسی سپاه گفت: ویژگی های بعدی دولت جوان حزب‌اللهی و انقلابی بر اساس بیانات نوروزی مقام معظم رهبری ای است که آن دولت باید دارای "مدیریت قوی" و دارای "کفایت مدیریت" باشد. امروزه بسیاری از کارشناسان بر این نکته تاکید دارند که مشکلات ما به علت ضعف مدیریت است.

سردار جوانی تاکید کرد: ویژگی بعدی که بسیار بسیار هم مهم است بحث ایمان است و حضرت آقا تاکید دارند که کسی که ایمان نداشته باشد کشور را می فروشد و دنبال باند گرایی و قدرت گرایی است کسی که ایمان دارد کفر به طاغوت هم دارد.

وی با بیان اینکه ویژگی بعدی مسئله  "عدالت خواهی و عدالت گستری و عدالت محوری" است، اظهار داشت: آن طرف این موضوع فساد ستیزی است و اینها با هم است و آن چیزی است که امروز ملت ما عطش آن را دارد و سرچشمه مبارزه با فساد در دولت است آنجا باید با آن مبارزه بشود و ریشه فساد در آنجا خشکانیده بشود. همین بحث حقوق های نجومی که بسیار هم آسیب زا بود و بحث واگذاری ها که شاهد آن بودیم.

سردار جوانی گفت: ویژگی بعدی  "عملکرد و کارکرد های جهادی"  در گذشته فرد است. فردی که می‌خواهد وارد صحنه انتخابات شود نمی‌تواند یک جوان ۲۵ ساله و ۳۰ ساله باشد که هیچ تجربه ای ندارد بلکه باید یک رجل سیاسی باشد و آن ویژگی که وجود دارد می بایست در صحنه های مختلف خودش را نشان داده باشد. اینجا اصلا بحث دفاع از شخص خاصی نیست بلکه بحث تبیین ملاکها و معیارها است و انتخاب عقلانی است که مردم تحت تاثیر شعار ها قرار نگیرند.

معاون سیاسی سپاه در خاتمه گفت: ویژگی بعدی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند و ویژگی بسیار مهمی است اعتقاد داشتن به ظرفیت‌های داخلی کشور است خصوص در مورد اعتقاد داشتن به جوانان در گره گشایی از مشکلات است حضرت آقا فرمودند هیچ مشکلی نیست که ما در داخل داشته باشیم و راه حل آن در داخل کشور وجود نداشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.