آمریکا فروش برخی تسلیحات به عربستان را تایید می‌کند؟

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، دولت واشنگتن قصد دارد تا فروش تعدادی از تسلیحات تهاجمی به عربستان را متوقف کند اما احتمالا فروش تسلیحات دیگر که اهداف "دفاعی" دارند را تایید خواهد کرد.

واشنگتن در ژانویه سال جاری میلادی به صورت موقت فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات و مهمات به عربستان را متوقف کرد و تاکید داشت که باید بررسی‌های بیشتری درباره این توافقات بزرگ فروش تسلیحاتی که در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا امضا شده بودند، انجام دهد.

در این گزارش روزنامه نیویورک تایمز آمده است: هنوز مشخص نیست آمریکا چه سلاح‌هایی را به عربستان سعودی می‌فروشد و چه محدودیت‌هایی اعمال خواهند شد. مقامات آمریکایی همچنان درباره اینکه کدامیک از تسلیحات فروخته شده تحت توافقات دوران ترامپ می‌توانند توسط عربستان برای دفاع از خود استفاده شوند، تبادل نظر می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد فروش تسلیحات دفاعی هوا به زمین به عربستان را به حالت تعلیق درآورد. این تصمیم مربوط به سیستم‌ها و تکنولوژی‌هایی خواهد بود که می‌توانند توسط ائتلاف تحت رهبری عربستان در جنگ یمن از بمب‌های معمول به مهمات هدایت شونده با دقت بالا به منظور اجتناب از کشتار غیرنظامان تبدیل شوند.

این در حالی است که انتظار نمی‌رود این تعلیق بر فروش دیگر تسلیحات از جمله تسلیحات استفاده شده توسط هلی کوپترها، مهمات زمین به زمین و تسلیحات کوچک به این کشور عربی تاثیری بگذارد.

به عنوان بخشی از این برنامه، دولت بایدن همچنین قرار است فروش تسلیحات به امارات به ارزش ۲۳ میلیارد دلار از جمله جنگنده‌های اف-۳۵ و پهپادهای مسلح "ریپر" را تایید کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.