اوج‌گیری دوباره تعداد قربانیان کرونا/شناسایی بیش از ۲۵ هزار بیمار جدید

بنابر اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته بیش از ۲۵هزار مورد جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و متاسفانه ۳۲۱ تن نیز به دلیل این بیماری جان باختند.

وزارت بهداشت آخرین موارد ابتلا و فوتی ناشی کووید ۱۹ در کشور را اعلام کرد.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۳۶۵ هزار و ۱۶۰ نفر دز اول واکسن کرونا و ۱۰۲ هزار و ۷۱۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسنهای تزریق شده در کشور به ۴۶۷ هزار و ۸۷۱ دُز رسید.

بر اساس این گزارش از دیروز تا امروز (۲۶ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۳۳۷۳ نفر از آن‌ها بستری شدند.

طبق این گزارش؛ مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور نیز به دو میلیون و ۱۶۸ هزار و ۸۷۲ نفر رسید و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۲۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۵ هزار و ۶۸۰ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۷۴۹ هزار و  ۴۱ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

از سوی دیگر ۴۶۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون نیز ۱۴ میلیون و ۵۹ هزار و ۲۶۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت همچنین در حال حاضر ۲۹۵ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۴۵ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.