برگزاری نشست فردای کمیسیون برجام تایید شد

دیپلمات روس در پیامی توییتری نوشت: «تایید شد که نشست کمیسیون مشترک برجام روز ۱۵ آوریل (۲۵ فروردین) در وین برگزار خواهد شد».

اولیانوف گفت: «این نشست با نشست‌های غیر رسمی در شکل‌های مختلف و همچنین نشست‌‌هایی در سطح گروه کارشناسی در زمینه برداشته تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای تکمیل می‌شود».

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز سه‌شنبه به منظور شرکت در نشست ایران و گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در رأس هیأتی وارد وین شده بود، اعلام کرده که براساس برنامه قبلی قرار بود جلسه مذاکره با ۱+۴ روز چهارشنبه (۲۵ فروردین) برگزار شود، ولی به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت سیاسی اتحادیه اروپا به کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های مراقبتی، جلسه مزبور روز پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه در وین برگزار می‌شود.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌های برای تنفس و مشورت‌ به پایتخت‌ها برمی‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گردهم بیایند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.