افشاگری‌های دنباله‌دار علیه احمدی‌نژاد

آنچه که احمدی‌نژاد در پی آن است، حاشیه‌سازی و هزینه‌تراشی برای نظام در آستانه انتخابات است و اینکه وی افشای برخی حرف‌های مگو را به آستانه انتخابات معطوف می‌کند،‌ نشانه این است که وی برای مقطع انتخابات برنامه‌ای ویژه دارد.

​فائزه هاشمی دختر آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس دولت سازندگی، شب گذشته در یکی از شبکه‌های اجتماعی خبر داد که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق از وی برای پذیرش معاون اولی‌ خود دعوت کرده است که البته دفتر احمدی‌نژاد بلافاصله این ادعا را تکذیب کرد.

غیر از اظهارات اخیر دختر رئیس دولت پنجم و ششم، مواضع اخیر یار پیشین احمدی‌نژاد علیه وی نیز یکی از جالب ترین مواضع این روزهای فضای سیاسی کشور شده است.

عبدالرضا داوری در این اظهارات به ماهیت فرقه‌گون جریان احمدی‌نژاد اشاره کرده و افشاگری‌های متعددی را علیه احمدی نژاد رقم زده است.

محمود احمدی نژاد منتظر فروپاشی نظام /افشاگری های دنباله دار علیه رئیس جمهور سابق

داوری که بازوی رسانه‌ای تیم احمدی‌نژاد بود، از ساحت قدسی ای که اطرافیان او برایش قائل هستند گفته و می‌گوید: «حتی انتقادها علیه احمدی‌نژاد را نمی‌خواندیم و راستش فکر می‌کردیم هر انتقادی که به سمت آقای احمدی‌نژاد روانه می‌شود، از یک کانون واحد صهیونیستی است و این منتقدین دشمنان امام زمان هستند و آقای احمدی‌نژاد هم نایب خاص امام زمان است».

این یاور پیشین رئیس جمهور سابق بر روی برخی تحلیل‌ها پیرامون تلاش احمدی نژاد برای نزدیکی به اصلاح‌طلبان صحه گذاشته و می‌گوید: «احمدی‌نژاد سعی کرد با نیروهایی که با اصل ولایت فقیه تضاد یا زاویه دارند، ارتباط برقرار کند. من خودم در چند مورد از طرف آقای احمدی‌نژاد با عده‌ای از نیروهای سیاسی صحبت کردم. مثلا با آقای تاج‌زاده یا اعضای جبهۀ ملی و اعضای نهضت آزادی. من تلاش کردم نظر این افراد را نسبت به رویکرد آقای احمدی‌نژاد جلب کنم. هر چند که موفق نشدم».

بررسی اظهارات احمدی‌نژاد در جمع‌های عمومی نیز با برخی از افشاگری‌های داوری تطابق دارد. برای مثال داوری در جایی می‌گوید احمدی‌نژاد بر این باور است که به زودی نظام جمهوری اسلامی فروخواهد پاشید و شاهد هستیم که اخیرا او در جمع گروهی از مردم کرمان گفت: این اشتباه بزرگی است که فکر کرده‌اید که می‌توانید ملّت ایران را در این سطح نگه دارید. این فنر به زودی درخواهد رفت .

وی در ادامه می‌گوید: «من هم به وقت انتخابات مطالبی دارم که درباره وضعیت موجود کشور عرض خواهم کرد و به فضل الهی از کسی هم نمی‌ترسم. مملکت را به فلاکت کشانده‌اند و مردم دارند در فقر دست و پا می‌زنند و دائم برای مردم ادعا می‌کنند. قبل از شما بوده‌اند و بعد از شما هم خواهند آمد، هیچ کس ابدی نیست».

به نظر می رسد آنچه که احمدی‌نژاد در پی آن است، به نوعی حاشیه‌سازی و هزینه تراشی برای نظام در آستانه انتخابات است و اینکه وی افشای برخی حرف‌های مگو را (که اساسا واقعی بودن آن جای سوال است) را به آستانه انتخابات معطوف می‌کند،‌ نشانه این است که او احتمالا برای انتخابات ورای هر نتیجه‌ای که در فرآیند تایید صلاحیت‌ها حاصل شود، برنامه‌ای ویژه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.