چالش جدید مقامات آمریکایی درباره دلار

به گزارش راشا تودی، مقامات ارشد آمریکایی به دنبال اتخاذ مواضعی سخت‌گیرانه در قبال برنامه چین برای عرضه یوآن دیجیتال هستند؛ چراکه این مسئله می‌تواند به شدت برای دلار خطرناک باشد.

گزارشات حاکی از آن است که مقامات ارشد آمریکایی خواستار اتخاذ مواضعی سخت‌گیرانه در قبال تصمیم چین برای عرضه یوآن دیجیتال هستند؛ چراکه این نگرانی وجود دارد که عرضه یوآن دیجیتال می‌تواند سلطه دلار بر تجارت جهانی را با چالشی جدی مواجه کند.

مقامات آمریکایی در وزارت خزانه‌داری، وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و شورای امنیت ملی هم اکنون در تلاشند تا تبعات عرضه یوآن دیجیتال بر روی سلطه دلار را ارزیابی کنند. البته ریاست جمهوری آمریکا خیلی نگران این مسئله نیست؛‌ چراکه بر این باورند این مسئله تهدید قریب الوقوعی برای دلار و نظام پولی بین الملل به شمار نمی‌رود.

مقامات آمریکایی البته بر این باورند که از یوآن دیجیتال ممکن است برای دور زدن تحریم‌های آمریکا استفاده شده و درواقع یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های آنها همین مسئله است.

مقامات آمریکایی همچنین به دنبال آن هستند که بدانند چگونه قرار است، یوآن دیجیتال توزیع شود.

سال گذشته میلادی بانک مرکزی چین از برنامه خود برای عرضه یوآن دیجیتال تا المپیک زمستانی سال ۲۰۲۲ خبر داد.

با این اوصاف چین نخستین کشوری خواهد بود که از ارز دیجیتال در سطح ملی استفاده خواهد کرد. فعلا کاخ سفید برنامه‌ای برای مقابله با این مسئله ندارد، اما اعضای کنگره از ژروم پاول، رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا و ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری این کشور خواسته‌اند تا جلسه‌ای را در این خصوص برگزار کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.