سفر بارزانی به بغداد چه نتیجه ای داشت؟

ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیچروان بارزانی، رئیس این اقلیم در روز دوم سفرش به بغداد با رؤسای سیاسی عراق از جمله عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی، اسامه النجیفی، رهبر حزب جبهه نجات و توسعه، نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون، هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح، حیدر العبادی، رهبر ائتلاف النصر و نصار الربیعی، رئیس هیئت سیاسی جریان صدر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این بیانیه آمده است: در این دیدارها شاهد گفت‌وگو درباره اوضاع سیاسی، اقتصادی و امنیتی عراق، چالش‌های مختلف پیش‌روی کشور، روابط اربیل و بغداد، حل و فصل مشکلات برجسته، خطرات تروریسم، داعش، روابط عراق و کشورهای منطقه و جهان، انتخابات آینده عراق و به طور کلی اوضاع منطقه بودیم.

طبق این بیانیه، بارزانی بر آمادگی و تمایل اقلیم کردستان عراق برای حل و فصل مشکلات با بغداد از طریق گفت‌وگو و طبق قانون اساسی تأکید کرد.

بارزانی همچنین گفت: ما همگی در عراق اشتباه کردیم و باید یک صفحه جدید با نگاه مشترک به آینده برای حل مشکلات باز کنیم و از تجربیات و اشتباهات گذشته استفاده کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است که نیچروان بارزانی در دیدار با رؤسای احزاب سیاسی عراق افزود: ثبات و پیشرفت عراق و بازگشت آن به جایگاه طبیعی‌اش در گرو حل و فصل مشکلات داخلی است و حل و فصل مشکلات میان اقلیم و دولت فدرال کلید دستیابی به ثبات و آینده‌ای بهتر برای تمامی عراقی‌هاست.

در ادامه بیانیه ریاست اقلیم کردستان عراق آمده است که تمامی رؤسای احزاب عراق از بارزانی به دلیل سفر به بغداد تشکر و قدردانی کردند.

بارزانی شنبه به بغداد سفر کرد و با رئیس جمهوری، نخست‌وزیر، رئیس پارلمان، رئیس اتحادیه عرب و فرستاده سازمان ملل دیدار کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.