جزئیات گفتگوی وزیران امور خارجه ایران و ترکمنستان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان آخرین تحولات روابط دوجانبه، موضوعات منطقه و همکاری های دوکشور در حوزه سازمان های بین المللی را مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار داد.

محمد جواد ظریف در این دیدار با ارائه ارزیابی مثبت از روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی،  اقتصادی و فرهنگی،  بر ضرورت ارتقاء همکاری های دو کشور در بخش‌های دو جانبه  از جمله موضوعات محیط زیستی (اعم از دریای خزر و دیگر حوزه ها)، خطوط مواصلاتی و ترانزیت و حوزه نو آوری تاکید و در خصوص همکاری دو کشور در سازمان همکاری اسلامی، همکاری های بیشتر در حوزه اکو باتوجه به ریاست دوره ای ترکمنستان و بهره برداری غیر نظامی از خزر با همتای ترکمنستانی خود تبادل نظر کرد.

رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور، به دستاورد های روابط فی‌مابین در حوزه های مختلف اشاره و به فعلیت رساندن  ظرفیت های موجود برای گسترش همه جانبه روابط و برگزاری دور بعدی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی را مورد تصریح قرار داد.

روند صلح در افغانستان، همکاری ها در حوزه سازمان های منطقه ای و بین المللی و همکاری‌های چند جانبه در منطقه از دیگر موضوعات مورد گفتگو و تبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در این دیدار بود.

به گزارش ایسنا، صبح امروز نیز  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آخرین مرحله از سفر به کشور های آسیای مرکزی در عشق آباد با بردی محمداف، رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرده بود .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.