تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

متن تذکرات کتبی که در جلسه علنی امروز مجلس توسط علی کریمی فیروزجائی قرائت شد، به شرح زیر است:

ایزدخواه به همراه ۴۷ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: لزوم ممانعت از دور زدن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و آیین نامه ابلاغی.

سید سلمان ذاکر به وزیر علوم: لزوم توجه به تامین خوابگاه های مورد نیاز دانشجویان و بهبود امکانات بهداشتی و فضای اسکان.

پژمانفر به وزیر صمت: لزوم تخصیص سهمیه سوخت مازوت به شرکت سیمان شرق و مشکلات توقف ۵۷ روزه این شرکت و بیکاری کارگران و افزایش قیمت سیمان در بازار.

پژمانفر و ۵۰ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: چرا با توجه به مالکیت شرکت شهرک های صنعتی، وزارت صمت در شهرک های صنعتی کشور معاملات کارخانجات در اختیار مشاورین املاک قرارداشته و باعث عدم کنترل قیمت املاک کارخانجات در شهرک ها شده است.

میرتاج الدینی به همراه ۲۲ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: چرا با گذشت حدود یک سال از وعده راه اندازی خط تولید موتور در شرکت ماشین سازی تبریز و گیربکس در شرکت چرخشگر اقدامی صورت نگرفته است.

میرتاج الدینی به همراه ۳۰ نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد: لزوم رسیدگی به فریادرسی پدر و مادر سه شهید و به مزایده گذاشته شدن خانه آنها توسط بانک صادرات ازنا.

مقتدایی به وزیر صمت: ضرورت ورود فعالانه در عرصه تبدیل، بازاریابی و برگزاری نمایشگاه های عرضه صنایع دستی در خارج از کشور.

مقتدایی به همراه ۳۴ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: ضرورت تشکیل شورای عالی جوانان با همکاری وزیر ورزش و جوانان و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی.

مقتدایی به همراه ۵۴ نفر از نمایندگان به وزیر ورزش: ضرورت ایجاد سامانه شفافیت درباره میزان حمایت های انجام شده از سمن ها در دولت یازدهم و دوازدهم در راستای توزیع عادلانه حمایت ها از سمن های کشور

دهمرده به وزیر نیرو: چرا در رابطه با حقابه رودخانه هیرمند از افغانستان اقدامی جدی صورت نمی گیرد؟

 علی اکبر کریمی به همراه ۳۴ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: توقف استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند و توجه به وعده شخص رییس جمهور.

علی حدادی به همراه ۴۸ نفر از نمایندگان به وزیر نفت: افزایش جایگاه های سی ان جی برای مردم و کاهش آلودگی هوا.

علی حدادی به همراه ۴۸ نفر از نمایندگان به وزرای کشاورزی و صمت: لزوم افزایش نظارت و کنترل بازار مواد غذایی با توجه به کاهش درآمد مردم و بیکاری ناشی از کرونا

پاک فطرت نماینده به وزیر صمت: لزوم کنترل بازار به ویژه قیمت اقلام خوراکی و مصالح ساختمانی

حسین میرزایی  به همراه ۴۲ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: لزوم شفاف سازی درباره سازندگان واکسن های خارجی وارد شده.

زهره الهیان به همراه ۴۲ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: علت عدم لغو پرواز از کشورهای اروپایی به ایران در بحران کرونا و در زمان شیوع کرونای انگیسی چیست؟

علی حدادی به همراه ۳۹ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم اطلاع رسانی دقیق و شفاف درباره واکسن های وارداتی شرکت های سازنده و افراد دریافت کننده واکسن و نتایج آن با توجه به اوامر رهبری در خصوص واردات واکسن کرونا.

علی حدادی به همراه ۴۹ نفر از نمایندگان به وزرای ارتباطات و صمت: لزوم اقدام جدی برای تولید تلفن همراه هوشمند و با کیفیت در کشور با توجه به رتبه دوم واردات از لحاظ ارزبری.

حسین گودرزی به همراه ۴۹ نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات: به کارگیری مجدد نیروهای خدماتی رها شده در شرایط کرونا.

دهمرده به وزیر آموزش و پرورش: چرا در رابطه با رتبه بندی معلمان و اعمال آخرین مدرک تحصیلی، تعیین تکلیف نهضتی ها، پیش دبستانی ها و خرید خدمتی ها اقدام جدی صورت نمی گیرد؟ چرا در رابطه با زیرساخت های آموزشی اقدام جدی صورت نمی گیرد؟

چنارانی به وزیر کار: لزوم حمایت از خانواده های بیش از ۲ فرزند.

حاجی به همراه ۵۲ نفر از نمایندگان به وزیر کار: ضرورت اجرای متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته تامین اجتماعی براساس بند (ب) ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه و بند (و) قانون بودجه سال ۱۳۹۹.

حاجی به همراه ۵۰ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: جلوگیری از تضییع حقوق نیروهای شاغل در شرکت های توزیع برق.

حاجی به همراه ۵۹ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت تسریع در پرداخت معوقات معلمان حق التدریس شاغل و بازنشسته و ضرورت افزایش حقوق فرهنگیان شاغل در قالب ماده ۲۸ پیمانی آموزش و پرورش که با قبولی در آزمون استخدامی و گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی به کار گرفته شده اند.

مقتدایی به رییس جمهور: اجرای متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته تامین اجتماعی براساس بند (ب) ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه.

 محسن فتحی به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در پرداخت مطالبات و حقوق معلمان حق التدریس، به وزیر ارتباطات: لزوم تخصیص اینترنت رایگان به دانش آموزان دهک های پایین با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور، به رییس جمهور: لزوم افزایش حقوق بازنشسته ها طبق ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و افزایش متناسب با نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی.

 ابوالفضل ابوترابی به همراه ۵۶ نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات: علت عدم قبول پرداخت قبوض آب و برق در پست بانک های مستقر در روستا چیست؟

امان قلیچ شادمهر به همراه ۵۱ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: برقراری پذیرش بیمه شدگان صندوق روستایی در بخش های خصوصی و غیردولتی،

شادمهر به وزیر بهداشت: رسیدگی به بی عدالتی و عدم شفافیت در نحوه پرداخت پاداش کرونا به کارکنان مراکز بهداشت و اورژانس استان گلستان.

شادمهر به همراه ۳۶ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: نظارت جدی در پرداخت کارانه و پاداش کرونا به صورت یکسان در استان های مختلف.

قاسم ساعدی به همراه ۲۳ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: تامین ابزار و تجهیزات درمانی جهت مدیریت و کنترل موج جدید کرونا در استان خوزستان.

ساعدی به همراه ۴۳ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: علت عدم نظارت بر قیمت ها چیست؟ آیا نوسانات قیمت ها نشانه فساد در شبکه های تولید نیست؟

ساعدی به وزرای کار و صمت: لزوم تسهیل در روند اعطای تسهیلات و مجوز فعالیت کارگاه های تولیدی، به وزیر آموزش و پرورش: علت اختلال برنامه آموزشی شاد در مدارس سراسر کشور از یک هفته قبل تاکنون چیست؟

ساعدی به همراه ۴۴ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: علت عدم تدوین طرح آمایش سرزمین با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی و به حسب ظرفیت و قابلیت مناطق کشور به عنوان نقشه راه متوازن کشور چیست؟

پژمانفر به همراه ۴۷ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: چرا برخلاف مصوبات مجلس در امر بازرسی از مسائل هسته ای اقدام شده است؟

پژمانفر به همراه ۲۴ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: چرا جلوی مناقصه ها و ارزبری شرکت های رانتی در شرایط کمبود ارز گرفته نمی شود؟

پژمانفر به همراه ۴۴ نفر از نمایندگان به رییس جمهور و وزیر علوم: دلایل سیاسی عدم پرتاب ماهواره ها با توجه به شرایط مناسب علمی و نبود مشکل فنی چیست؟

توانگر به همراه ۵۱ نفر از نمایندگان به رییس جمهور و وزرای صمت و اقتصاد: اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از سوخت شدن سرمایه مردم در معاملات رمز ارزهای خارجی.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.