انتشار روزنامه‌های کاغذی بعد از چند هفته تعطیلی

روزنامه‌ها که طبق روال هر ساله در تعطیلات نوروز منتشر نشدند، از روز ۱۴ فروردین ماه و همزمان با پایان تعطیلات به روی پیشخان‌ روزنامه‌فروشی ها آمدند.

به گفته برخی از دکه داران مرکز شهر، روزنامه‌ها در ایام نوروز توزیع نشدند. هرچند که این موضوع جدید نیست و سال‌هاست که تعطیلی مطبوعات در تعطیلات نوروزی یکی از موضوعات چالش‌برانگیز حوزه رسانه محسوب می‌شود. موضوعی که برخی علت آن را سهل‌انگاری اهالی رسانه عنوان می‌کنند و برخی ریشه آن را ضعیف بودن سیستم توزیع می‌دانند. 

هرچند که در تعطیلات نورزی امسال، به واسطه تغییرات دنیای رسانه، بسیاری از روزنامه‌هایی که انتشار کاغذی نداشتند، در شبکه‌های اجتماعی و به صورت آنلاین در زمینه اطلاع‌رسانی فعال و رسالت رسانه‌ای خود را فراموش نکرده بودند. 

در این میان همزمان با پایان تعطیلات نوروزی و از امروز (شنبه) ۱۴ فرودین ماه، بسیاری از روزنامه‌ها در پیشخان‌ روزنامه‌فروشی ها توزیع شدند و فعالیت رسمی خود را از سر گرفتند. 

البته به گفته یکی از دکه‌داران، تعداد نسخه‌های توزیع شده روزنامه‌ها در روزهای نخست بعد از تعطیلات محدود است و بعد از گذشت چند روز و با عادی‌تر شدن شرایط، تعداد نسخه‌های توزیعی نیز با افزایش همراه می‌شود. 

بر این اساس، از میان روزنامه‌هایی که فعالیت خود را به صورت رسمی و با توزیع شماره های خود در پیشخان‌ها از سر گرفته‌اند می توان به «همشهری»، «آرمان ملی»، «کیهان»، «اعتماد»، «اطلاعات»، «ایران»، «جوان»، «خراسان»، «جمهوری اسلامی»، «شرق»، «دنیای اقتصاد» و ... اشاره کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.