خلبان دوران جنگ: ۲۰ روز در باتلاق گاوخونی تمرین کردیم

رئیس معارف جنگ هوانیروز گفت: ترابری ۷۰۰ تُن مهمات عدد کمی نیست و خلبانان هوانیروز در عملیات خیبر توانستند آن را انجام دهند.

سرهنگ خلبان اردشیر کریم‌زاده رئیس معارف جنگ هوانیروز و از خلبانان حاضر در عملیات خیبر با اشاره به عملیات غرورآفرین خیبر گفت: ما برای انجام عملیات خیبر ۲۰ روز در باتلاق گاوخونی شبانه روز مشغول تمرین بودیم.  می‌دانستیم که قرار است عملیاتی صورت بگیرد، اما از زمان، مکان و چگونگی آن هیچ اطلاعی نداشتیم.

وی گفت: ما در تاریخ اول اسفند سال ۶۳ در اهواز مستقر شدیم و در تاریخ سوم اسفند چهار ساعت قبل از آغاز عملیات برای ما جلسه توجیهی گذاشتند.

رئیس معارف جنگ هوانیروز در ادامه افزود: در ساعت ۲:۳۰ بامداد سوم اسفند ماه فرمانده وقت هوانیروز اولین پرواز را با بالگرد ۲۰۵ انجام داد و پس از آن سایر خلبانان ما نیز پروازهای خود را به طور مستمر تا بیست روز انجام دادند.

او گفت: این عملیات ۷ ساعت طول می‌کشید؛ با توجه به حساسیت این عملیات از خلبانانی استفاده شد که سابقه حضور در سایر عملیات‌های دفاع مقدس مانند بیت المقدس، طریق القدس، فتح المبین و ... را داشتند.

رئیس معارف جنگ هوانیروز در ادامه گفت: در این عملیات حدود ۱۰۰ فروند بالگرد ارتش حضور داشتند که عدد تلفات ما را ۳۰ درصد تعیین کردند که این نشان می‌دهد ارتش جمهوری اسلامی ایران با کم‌ترین تلفات عملیات را انجام داده است.

او گفت: جابه‌جایی ۱۹هزار و ۷۰۰ نفر و ترابری ۷۰۰ تُن مهمات عدد کمی نیست و خلبانان هوانیروز در این عملیات توانستند آن را انجام دهند و تمام دنیا را در بهت فرو ببرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.