افشاگری بلومبرگ از فروش ملکی در انگلیس توسط سفیر سابق ریاض به پادشاه بحرین
خبرگزاری «بلومبرگ» فاش ساخت، « بندر بن سلطان بن عبدالعزیز » سفیر سابق عربستان در آمریکا به تازگی ملکی واقع در انگلیس را به ارزش بیش از یکصدمیلیون دلار به  پادشاه بحرین فروخته است.

 بلومبرگ با این افشاسازی  که بنا بر اسناد آژانس های املاک در انگلیس به دست آمده،  نوشت: بندر بن سلطان سفیر سابق عربستان در آمریکا،  املاکی را در «گلیپتون پارک» (Glympton Park) واقع در منطقه «کاتسوولدز» (Cotswolds) در جنوب غربی انگلیس به پادشاه و ولیعهد بحرین در ماه فوریه گذشته فروخته است.

بلومبرگ افزود: به گفته افراد آگاه ، ارزش این معامله بیش از ۱۲۰ میلیون پوند  برابر با ۱۶۵میلیون دلار بوده است.

این خبرگزاری آمریکایی  گزارش داد: با بررسی اسنادی که از سوی آژانس املاک «گلیپتون» انتشار یافت و مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد که نام صاحب این املاک تغییر کرده است، اکنون این املاک  در مالکیت «حمد بن عیسی ال خلیفه» پادشاه بحرین و «سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه» ولیعهد بحرین قرار دارد.

بلومبرگ افزود: این معامله حاکی از روابط بسیار نزدیک ریاض و منامه دارد، بحرینی که بعنوان یک کشور جزیره نشین به شدت برای تامین امنیت خود به عربستان سعودی متکی است.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: این املاک که درحقیقت پارکی برای آهو و گوزن ها بوده؛  دارای چند ساختمان، ازجمله یک ساختمان اصلی که بنای آن به قرن هجدهم میلادی باز می گردد، یک کلیسا  و یک محوطه وسیع مشجر است.

این خبرگزاری آمریکایی نوشت: نماینده بند بن سلطان  از دادن توضیح در باره این خرید و فروش امتناع ورزیده و نمایندگان پادشاهی بحرین نیز حاضر به پاسخ دادن در این مورد نشدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.