تاکید هنیه بر پایبندی به انتخابات

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که هرگونه نزاعی میان کشورهای عربی و اسلامی تأثیر منفی بر امت عربی و مسئله فلسطین می‌گذارد و فرصت خوبی برای رژیم صهیونیستی جهت اجرای پروژه‌ها و طرح‌های خود درباره شهرک‌سازی، یهودی‌سازی و الحاق است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگو با خبرگزاری آناتولی تأکید کرد: نزدیکی روابط ترکیه و مصر به نفع فلسطین است و تأثیر مثبتی برای ما و کشورهای عربی دارد. کشورهای مهمی در منطقه هستند که از نظر تاریخی شناخته شده هستند کشورهایی مثل مصر، ترکیه، ایران و عربستان. تفاهم میان این کشورها به نفع مردم منطقه و مسئله فلسطین است.

وی گفت: هرگونه نزاعی میان کشورهای عربی و اسلامی تأثیر منفی بر امت عربی، آینده ملت‌ها و مسئله فلسطین دارد و فرصت طلایی برای رژیم صهیونیستی جهت اجرای طرح‌ها و برنامه‌های خود درباره شهرک‌سازی، یهودی‌سازی و الحاق است.

هنیه گفت: ما حتی اگر در انتخابات شورای قانونگذاری در ماه مه پیروز شویم به تشکیل دولت وحدت ملی پایبند هستیم. ما براساس اصل شراکت در انتخابات شرکت می‌کنیم و قصد سیطره بر نظام سیاسی فلسطین را نداریم. باید همگی در این مرحله که از خطرناک‌ترین مراحل نزاع با رژیم صهیونیستی است مسئولیت را بپذیریم.

هنیه گفت: انتخابات فلسطین مهم است و ورودی برای پایان دودستگی است که از ۱۵ سال پیش شاهد آن هستیم. لیست حماس در انتخابات شامل پیام‌ها و شخصیت‌های مهمی به ویزه درباره قدس، شهدا و اسرا است. در رأس لیستمان خلیل الحیه است.

وی درباره احتمال به تأخیر افتادن انتخابات به خاطر فشارهای خارجی گفت: انتخابات براساس توافقی که حاصل شده است پیش خواهد رفت. با وجود فشارها به ویژه از سوی دشمن صهیونیستی ما به انتخابات پایبند هستیم.

هنیه گفت: اسرائیل در حال حاضر به دلیل عدم توانایی احزاب برای تشکیل دولت و برگزاری چهار انتخابات طی دو سال و احتمال برگزاری دور پنجم انتخابات در بن بست قرار دارد. این یک بن بست واقعی است.

هنیه گفت: ما نگاه مثبتی به تحولات کنونی در منطقه به ویژه بعد از رفتن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا داریم. ما روی جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی زیاد حساب باز نمی‌کنیم اما توحش سیاسی که در سیاست ترامپ بود احتمالا در سیاست بایدن نباشد.

وی مجددا نسبت به خطر عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: خطر عادی‌سازی بر هیچ کسی پوشیده نیست. این روند جزو معامله قرن است که شامل ایجاد ائتلاف‌های نظامی امنیتی میان اسرائیل و برخی کشورهای منطقه است. تلاشی برای استفاده از سیاست عادی‌سازی جهت تسلیم شدن این کشورها و فشار بر فلسطینی‌ها برای قبول راهکارهایی که در آن به حقوق ثابت فلسطینی‌ها توجه نشده، وجود دارد. ما با عادی‌سازی مخالفیم اما نمی‌خواهیم نزاع فلسطینی اسرائیلی را به نزاع با این کشورها تبدیل کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.