رکورد های بستری روزانه بیماری کرونا در کشور

تا کنون در ایران آمار کمترین میزان بستری در بیمارستان های کشور ۳۰۰ نفر و بیشترین میزان ۳ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.این رقم در روز ۸ فرروردین به ۱ هزار و ۲۴ نفر رسید که در تمام سه ماه گذشته بی سابقه بوده است.

هر روزه توسط وزارت بهداشت و درمان آمار ابتلا به کرونا در ایران منتشر میشود که در این میان بخشی نیز در بیمارستانها بستری می شوند. هر چند لزوما از این تعداد همگی در بخش های ویژه بستری نیستند اما به هر حال بالاتر بودن این متغیر تصویری از وضعیت نگران کننده این بیماری در کشور را ارائه می دهد.اما بررسی ها از رکورد های روزانه این شاخه از متغیرهای بیماری کرونا در کل سال گذشته نشان از چند نکته داشته است.

رکورد های بستری روزانه بیماری کرونا در کشور

روند بستری های روزانه کرونایی در کشور نشان از سه موج داشته است. موج نخست در میانه بهار سپس در میانه تابستان و موج نهایی نیز در میانه پاییز به ثبت رسید. در تمام مدت حضور کرونا در ایران بستری های روزانه در ایران موازی با رشد ابتلا و فوتی ها به بالاترین میزان خود در پاییز رسید. درهمین خصوص در روز ۱۹ آبان ۳ هزار و ۵۷۴ نفر در بیمارستانها بستری شدند که بالاترین میزان بستری روزانه مبتلایان به این ویروس در ایران بوده است.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «رکورد بستری روزانه کرونا در 1400 شکست» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.