کرملین: با تحمیل اراده واشنگتن بر جهان مقابله می‌کنیم

 به نقل از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، پسکوف عصر جمعه به وقت محلی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آمریکا سیستم حکومتی خود را تنها سیستم صحیح می داند و سعی در تحمیل آن بر کشورهای دیگر دارد.  

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در واکنش به اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ رؤسای جمهوری روسیه و چین را افراد خودکامه خوانده بود، با رد این ادعا تصریح کرد: سران روسیه و چین با تلاش های آمریکا برای تحمیل اراده خود بر کشورهای دیگر مخالفت می کنند.  

پسکوف گفت: روسیه و چین مخالف این گونه تلاش ها برای دمکراسی کردن جهان هستند و بر این باورند که هر کشوری سیستم حکومتی مطابق با وضع ملی و قومی خود دارد.  

وی در عین حال از اینکه درباره روسیه در نشست مطبوعاتی بایدن مطرح نشد، ابراز خرسندی کرد و گفت که این وضع، احتمالاً حاکی از کاهش روحیه روس ستیزی در کاخ سفید باشد.  

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه را که مدعی شده بود روسیه و چین علیه اتحادیه اروپا، جنگ واکسن راه انداخته تا واکسن های خود را برای اعمال نفوذ بر بروکسل تحمیل کنند، بی پایه و اساس خواند.  

به گفته پسکوف، کرملین گفت وگوهای توأم با اعتماد پوتین و مکرون را عالی ارزیابی می کند اما در برخی موضوعات، دو طرف اختلاف دارند که البته این مسائل، مانع گفت وگوی دو طرف نمی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.