توضیح رئیس دادگستری گلستان درباره یک پرونده کودک‌آزاری

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: رسیدگی به پرونده کودک آزاری در گنبدکاووس به سرعت و با قاطعیت ادامه دارد.

هادی هاشمیان پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از روند رسیدگی به پرونده کودک آزاری در گنبدکاووس اظهارکرد: دستگاه قضایی به جرائم علیه نوامیس و امنیت حساس بوده و طبق تاکیدات رئیس قوه و قوانین مختلف، رسیدگی به این گونه پرونده‌ها به سرعت پیگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان اضافه کرد: از بدو اتفاق، دستگاه قضایی استان و شهرستان گنبدکاووس در این زمینه ورود یافته و متهم دستگیر شده است و رسیدگی به پرونده در حال انجام است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در تعطیلات نوروزی بودیم دستگاه قضا تاخیر و تعطیلی نداشته و از بدو حادثه رسیدگی‌ها آغاز شد.

هاشمیان گفت: طی بازدیدی که امروز صورت گرفت و صحبتی که با قاضی رسیدگی‌کننده داشتیم تاکید شد که به سرعت و با قاطعیت رسیدگی‌ها ادامه یابد و پس از انجام تحقیقات مقدماتی و برگزاری جلسه محاکماتی اطلاع رسانی خواهد.

گفتنی است جمعی از علمای شیعه و سنی شهرستان گنبدکاووس هم با صدور بیانیه‌ای از مردم خواستند با پرهیز از دامن زدن به شایعات و اخبار کذب و غیرموثق مراقب توطئه‌های دشمنان برای اختلاف افکنی قومی و مذهبی باشند و نگذارند مسیر بررسی موضوع از فرآیند طبیعی خود خارج شود.

در بخشی از این بیانیه آمده است: بدون تردید دستگاه قضایی ضمن برخورد جدی با افرادی که قصد تشویش اذهان عمومی را دارند، گزارش کامل، شفاف و به دور از هیجان و هیاهوی این موضوع را به سرعت به اطلاع مردم شریف خواهند رساند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.