واکنش تند کره شمالی به تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیونگ‌یانگ تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا علیه مقامات ارشد کره شمالی را به عنوان یک "اقدام تحریک‌آمیز سیاسی نفرت‌انگیز" و نتیجه یک "طرز فکر بیمارگونه" محکوم کرد.

شورای اتحادیه اروپا با ۲۷ عضو روز دوشنبه اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه ۱۲ فرد و چهار سازمان در شش کشور از جمله چین، روسیه و کره شمالی به خاطر نقض‌های حقوق بشر اعمال خواهد کرد.

این اقدام واکنش فوری پکن را به همراه داشت و باعث اختلافات شدید دیپلماتیک میان چین و کشورهای اتحادیه اروپا شد.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه کره شمالی این اقدامات جدید علیه مقامات پیونگ‌یانگ را به عنوان یک "ابزار سیاسی منحوس و شیطانی" نشات گرفته از "بی‌ثباتی دیرینه اتحادیه اروپا همراه با یک طرز فکر بیمارگونه" محکوم کرد.

این سخنگو در بیانیه‌ای که اواخر روز سه‌شنبه توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA منتشر شد، گفت: این بخشی از یک سیاست خصمانه علیه کره شمالی است و یک اقدام تحریک‌آمیز سیاسی نفرت‌انگیز محسوب می‌شود.

"جونگ کیونگ تائک"، وزیر امنیت دولتی، "ری یونگ گیل"، وزیر امنیت عمومی و دفتر دادستان عمومی مرکزی کره شمالی هدف این تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.

اتحادیه اروپا گفت: این افراد مسئول نقض‌های جدی حقوق بشر از شکنجه و اعدام‌های خودسرانه گرفته تا کار اجباری گسترده و خشونت جنسی علیه زنان هستند.

کره شمالی از سوی سازمان ملل نیز به نقض‌های نظام‌مند، گسترده و جدی حقوق بشر از شکنجه و کشتارهای غیرقانونی گرفته تا اداره کمپ‌های بازداشت متهم شده است.

این در حالی است که پیونگ‌یانگ همچنان تاکید دارد که حقوق بشر را حفظ و حمایت می کند و اتهامات نقض حقوق بشر توسط جامعه بین‌الملل را پروپاگاندایی علیه کره شمالی می داند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.