ارتش رژیم صهیونیستی خط قرمزش را اعلام کرد

به گزارش سایت ارم نیوز، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به شدت از تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه جهت آغاز تحقیقات کیفری علیه ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت‌های جنگی در کرانه باختری و نوار غزه انتقاد کرد.

آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفت، تصمیم دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه جهت آغاز تحقیقات علیه اسرائیل و ارتش آن، خط قرمزی است که زیر پا گذاشته شده است.

وی تاکید کرد که هراسی نسبت به دیوان کیفری بین‌المللی وجود ندارد.

کوخاوی در مراسم تعیین الیعاز تولیدانو به جای هرتزی هلیوی به عنوان فرمانده جدید فرماندهی جنوبی ارتش اسرائیل که شامل منطقه نوار غزه می‌شود، گفت: من به شما تاکید می‌کنم که شما تنها نیستید، تمامی فرماندهی ارتش و ریاست ستاد در کنار شما و با شما هستند.

وی تاکید کرد: ای فرماندهان و ای سربازان، من اقدام شما را در آینده و در گذشته تایید می‌کنم و در کنار شما در هر رویارویی می‌ایستم و من مسئول عملیات آتش گشودن‌ها و استفاده قدرت توسط شما هستم.

پیشتر دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در سوم مارس سال جاری از آغاز تحقیقات رسمی درخصوص جنایت‌های جنگی در اراضی فلسطین خبر داد. فلسطینی‌ها از این تصمیم استقبال کرده اما اسرائیل آن را رد کرده و یک "رکود اخلاقی و حقوقی" توصیف کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.