اسرائیلی‌ها خواهان تغییر نتانیاهو

به گزارش سایت خبری العین امارات، رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت تعطیلی سراسری را در کرانه باختری و نیز گذرگاه‌ها با نوار غزه طی فردا (سه شنبه) جهت تامین امنیت انتخابات اعلام کند.

 آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در توئیت‌هایی اعلام کرد، بر اساس ارزیابی اوضاع امنیتی و دستورات مقامات سیاسی؛ کرانه باختری و گذرگاه‌ها با نوار غزه در روز انتخابات به صورت کلی بسته خواهند شد.

وی تاکید کرد که همچنین طی عید فصح یهودی (۲۶ مارس تا نیمه روز شنبه سوم آوریل)، کرانه باختری و گذرگاه‌ها با نوارغزه بسته می‌شوند.

این مقام اسرائیلی گفت که طی این تعطیلی؛ اجازه عبور و مرور موارد انسانی، پزشکی و فوق‌العاده داده خواهد شد.

روز یکشنبه، پلیس اسرائیل از استقرار ۲۰ هزار نیرو برای تامین امنیت انتخابات سراسری خود خبر داد.

بیش از ۶.۵ میلیون اسرائیلی از کسانی که حق رای دارند، روز سه شنبه برای شرکت در انتخابات پارلمانی (کنست) به پای صندوق‌های رای می‌روند.

این انتخابات که فردا برگزار می‌شود، چهارمین انتخابات طی دو سال است. برگزاری انتخابات پنجم بعد از سه ماه دیگر نیز بعید نیست.

از سوی دیگر، در آخرین روز از رقابت‌های انتخاباتی که فردا برای چهارمین بار طی دو سال برگزار می‌شود، اکثر اسرائیلی‌ها تمایل خود را برای رهائی از دست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ابراز کردند، اما آنها اذعان کردند که این ماموریت‌ بسیار دشوار خواهد بود.

نیمی از کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، گفتند که بحران حکومتی ادامه خواهد یافت و انتخابات پنجمی نیز در اواخر تابستان برگزار خواهد شد.

طی تظاهرات‌ها علیه نتانیاهو؛ شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل نتایج نظرسنجی را منتشر ساخت که نشان می‌داد ۵۶ درصد از اسرائیلی‌ها خواهان کنار رفتن نتانیاهو از منصب نخست وزیری هستند، ۳۹ درصد از طرفداران راستگراها نیز این مساله را تایید می‌کنند. اما ۵۱ درصد از کسانی که در نظرسنجی شرکت کردند، عنوان داشتند که اعتقاد ندارند که این خواسته آنها محقق می‌شود و طرح‌ها و نقشه‌های نتانیاهو در نهایت باعث می‌شود که او در پست نخست وزیری بماند و او در این راستا یا اکثریت را به دست می‌آورد یا کاری می‌کند که بحران سیاسی ادامه یابد و انتخابات پنجم برگزار شود. در این صورت، وی برای شش ماه دیگر در پست نخست وزیری می‌ماند.

مسؤولان برگزاری تظاهرات‌ها نیز گفته‌اند که اگر نتانیاهو در قدرت بماند، آنها به تظاهرات‌های خود علیه وی ادامه خواهند داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.