اعتراض رئیس شورای ‌اجرایی اتحادیه بین المجالس به استفاده از پلتفرم آمریکایی

رئیس شورای ‌اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی(‌IPU‌) ‌مجلس شورای اسلامی نسبت به استفاده از پلتفرم آمریکایی در برگزاری نشست های مجازی اتحادیه بین‌المجالس جهانی واکنش نشان داد.

اتحادیه بین‌المجالس جهانی(IPU) با همکاری سازمان ملل متحد نشستی را با موضوع زنان برگزار می کند که امسال این نشست به دلیل همه گیری کرونا به صورت مجازی و در روز سوم فروردین تشکیل خواهد شد.

البته نمایندگان زن مجلس نمی توانند در این نشست شرکت کنند که دلیل آن استفاده از پلتفرم آمریکایی در آن با توجه به تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران است.

احمد نادری رئیس شورای ‌اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی(‌IPU‌) ‌مجلس شورای اسلامی در پیامی به دبیرکل اتحادیه اتحادیه بین‌المجالس جهانی، نسبت به این اقدام واکنش نشان داده و خواستار بررسی و رفع فوری این محدودیت شد.

در پیام نادری آمده است: «همانطور که در مفاد اساسنامه IPU  قید شده ، یکی از اصول اساسی اتحادیه اطمینان از مشارکت آزادانه و کامل کلیه پارلمان های عضو در کلیه فعالیت های اتحادیه است. این اصلی است که به طور مداوم در فعالیت های اتحادیه مورد احترام قرار می گیرد و انتظار جدی وجود دارد که در دوره همه گیر COVID-۱۹ این امر ادامه یابد.

بر این اساس، من از جنابعالی و همکاران شما در دبیرخانه می خواهم که اقدامات فوری لازم را برای حل این مشکل جدی که قطعاً مانع مشارکت آزادانه و کامل نمایندگان پارلمان اسلامی ایران در رویدادهای مجازی مزبور خواهد بود، انجام دهند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.