حمایت قاطع از عملکرد دولت در مقابله با کرونا/انتقاد از آقازاده ها در نماز جمعه

در هفته اخیر برخی از شهرها شاهد برپایی نماز جمعه بودند؛ ائمه جمعه نیز در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته خود به مسائلی از جمله انتخابات، معیشت مردم، برخورد با مفسدان، معضل کرونا  و تحریم‌ها، مذاکره، برجام، آمریکا،جنگ یمن اشاره کردند.

بنا به گزارش مهرف آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان سالی که گذشت سال پرفراز و نشیبی بود، اظهار داشت: مردم ایران در سال جاری در دو معضل کرونا و تحریم گرفتار شدند که شرایط را برای ادامه زندگی بسیار سخت کرد.

وی با بیان اینکه سیل و زلزله نیز از دیگر سختی‌های سال ۹۹ بود، ابراز داشت: از سویی باید توجه داشت که همدلی و کمک مومنانه مردم در این دو بحران بسیار شیرین و قابل توجه بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در ادامه با بیان اینکه سپاه در همه جای کشور در خدمت مردم بوده است، ادامه داد: بی انصافی است اگر بگوییم دولت در زمینه مدیریت بیماری کرونا کوتاهی کرده است و هیچ دولتی در این زمینه عملکردی مانند دولت ایران نداشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار فوتی کرونا در یک روز در کشور ۴۰۰ نفر بوده است، اضافه کرد: در این زمینه باید توجه داشت که در کشورهای توسعه یافته این آمار بسیار بیشتر بوده است و در مواردی در آمریکا در یک روز پنج هزار نفر کشته داشت.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین صفات مؤمن انصاف است، ادامه داد: نباید چنانچه با کسی هم حزب نبودیم آن را از روی بی عدالتی ایثارگری‌های کادر درمان را قضاوت کنیم.

خطیب جمعه اصفهان با اشاره به انجام رزمایش‌های موفق ارتش و سپاه در کشور و به ویژه استان اصفهان طی یک سال اخیر ادامه داد: تولید واکسن در کشور نیز از دیگر دستاوردهای امسال بود که جای قدردانی و خوشحالی دارد.

وی با اشاره به شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: باید توجه داشت که بایدن نیز بهتر از ترامپ نیست و توجه داشته باشیم که صهیونیست‌ها گرداننده وضعیت هستند و رؤسای جمهور آمریکا ابزاری بیشتر نیستند. برگزاری انتخابات خوب در سال آینده باید مورد توجه همه مسئولان باشند در دیدار با کاندیداهای مختلف ریاست جمهوری عنوان کردم که تغییر کشور به آسانی نیست و باید با برنامه کارها را جلو ببرند.

آمریکا قابل اعتماد نیست/ نمی‌توانیم دور خودمان دیوار بکشید و به بیرون نگاه نکنیم

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با ذکر اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست، گفت: برخی فکر می‌کنند رئیس جمهور جدید با رئیس جمهورهای قبلی متفاوت است ولی بارها شنیده ایم که رژیم آمریکا برای خود اصول بین‌المللی دارد و ممکن است در شکل و روش متفاوت باشد اما اصل قضیه یکی است.

بنا به گزارش مهر، نورمفیدی اضافه کرد: اخیراً در مورد امنیت ملی آمریکا مطالعه ای صورت گرفته و بیان شده چهار کشور ایران، کره شمالی، چین و روسیه برای آمریکا مزاحم هستند و بیشترین مطالب مطرح شده در مورد ایران است. بنابراین آمریکا کشوری نیست که بتوان به آن تکیه کرد و باید به استعدادها، منابع و نیروهای خودمان تکیه کنیم.

انتقاد از آقازاده ها از تریبون نماز جمعه /حمایت قاطع از عملکرد دولت در مقابله با کرونا /می‌توانیم دور خودمان دیوار بکشید و به بیرون نگاه نکنیم

نماینده ولی فقیه در گلستان توضیح داد: با توان خود و با نگاه به بیرون می توانیم موفق باشیم زیرا ما نمی توانیم دور خودمان دیوار بکشید و به بیرون نگاه نکنیم اما تکیه ما باید به خودمان باشد. در شرایط کنونی سختی ها و مشکلات زیادی در کشور وجود دارد ولی باید مجلس، دولت و قوه قضاییه دست به دست هم بدهند و با ید واحده وارد این عرصه شویم و جلوی آنچه که به اقتصاد کشور لطمه می‌زند را بگیریم. کشور ایران پیشرفت های زیادی داشته و باید این پیشرفت ها را هم ببینیم.

وی با اشاره به جنگ یمن، افزود: ۶ سال است که آل سعود و هم پیمانانش در یمن جنایت کردند و ده ها میلیارد دلار برای این جنایت هزینه کردند. انسان ها و کودکان بیگناه در یمن از بین رفته اند و حتی سازمان ملل هم اعلام کرده اگر به آنها توجه نشود در سال جاری چهار هزار کودک از گرسنگی و فقر از بین خواهند رفت. تمام سازمان‌ها و تاسیسات زیربنایی یمن نابود شد و هم اکنون رئیس جمهور جدید آمریکا گفته باید جنگ یمن متوقف شود در نتیجه آل سعود به ترکیه روی آورده است.  متأسفانه اردوغان هم قبول کرده و وارد این باتلاق شده است و شکی نیست که این باتلاق آل سعود را در خودش فرو خواهد بود و ترکیه هم اشتباه بزرگ تاریخی را انجام می‌دهد.

انتخابات را پرشور برگزار کنیم

همچنین آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۲۹اسفندماه شیرازف بهترین گاه‌شماری شمسی را از آن ایرانیان دانست که بهار را باعنوان جشن نوروز برگزیده‌اند و گفت: اینکه ایرانی‌ها شکوفایی طبیعت را آغاز سال قرار داده‌اند، نشان از سلیقه بسیار خوب آن‌ها دارد.

بنا به گزارش ایرنا، امام جمعه شیراز افزود: خوب‌پسندی ایرانیان آن‌ها را نیمه شعبانی کرده است و در زمین و آسمان بهتر از میلاد امام زمان (عج) و انتظار برای ایشان نیست.

امام جمعه شیراز در ادامه انتخابات ۱۴۰۰ را حساس خواند و افزود: حضور در انتخابات وظیفه هر مومن است؛ چراکه زمینه‌ساز ظهور می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در آستانه ورود به سال جدید شمسی، مرور آیه ۲۵ سوره بقره برای مومنان آرامش‌بخش است، گفت: خداوند در این آیه به پیامبر (ص) می‌فرماید مژده بده به مومنانی که کارهای صالح انجام می‌دهد؛ زیرا خداوند می‌خواهد به آن‌ها باغ‌های بهشتی دهد. مومن به واسطه اینکه ایمان دارد، همه برکات و خوبی‌ها را و زیبایی‌ها را در خود جمع کرده است و هرچند در دنیا سختی‌هایی را تحمل کند، آن سختی‌ها هم از دید او زیباست.

آیت‌الله دژکام بیان داشت: اگر رنج می‌بریم و از درون اندوهگین هستیم، به این دلیل است که باور نداریم فردایی در کار است و مومن مزد سختی‌های این دنیا را می‌گیرد؛ از همین رو همواره باید با خود تکرار کنیم که گرچه امروز سختی‌هایی وجود دارد، آینده برای مومنان روشن است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خطاب به کسانی که توانمندند، گفت: کسانی که توان‌ دارند برای خانواده خود چیزی تهیه کنند، دست ناتوانان را نیز بگیرند و بذل و بخشش کنند تا در بهشت پاداش یابند.

جمهوری اسلامی ایران همواره گوش به فرمان مقام معظم رهبری است

آیت‌الله«قربانعلی دری‌نجف آبادی» در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی اراک گفت: تمامی طیف‌ها و حوزه‌های سیاس و اجتماعی در کشور یک حرف واحد دارند و آن نیز بیانات  حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و خط مشی کلانی است که برای کشور ترسیم می‌شود.

بنا به روایت ایرنا، وی اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی بدانند که ایران اسلامی همواره مقتدر ، باصلابت و با اراده محکم اهدافش را پی می‌گیرد و خستگی ناپذیر است و تصور تسلیم شدن در برابر توطئه دشمنان خیال خامی بیش نیست.

انتقاد از آقازاده ها از تریبون نماز جمعه /حمایت قاطع از عملکرد دولت در مقابله با کرونا /می‌توانیم دور خودمان دیوار بکشید و به بیرون نگاه نکنیم

امام جمعه اراک در ادامه گفت: مسئولان، مجلس و دولت وظیفه دارند مدیریت شایسته داشته باشند و با وجود تنگناهای موجود لازم است که حلقه مدیریتی کشور بهره حداکثری از منابع و امکانات را در راستای تحقق اهداف داشته باشند و مردم نیز نیاز است که با انتخاب اصلح در انتخابات سال آتی مسئولانی را برای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی برگزینند که در همین راستا گام بردارند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: وضعیت مطلوب اقتصادی همت مناسب را در سال آینده می‌خواهد و اگر همه مردم آگاهانه در صحنه باشند می‌توان از تنگناها به سلامت گذشت.

وی اظهار داشت: تحویل سال جدید با ۲ ماه پربرکت شعبان و رمضان تلاقی دارد و باید این مهم را به فال نیک گرفت همه مومنان از فیوضات این ۲ ماه بهره کافی را ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: باید قدر برکت‌های معنوی را دانست و از لحظه لحظه آن که همراه با برمت و مغفرت است استفاده کرد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود:  زنده شدن دوباره طبیعت در بهار بیانگر عظمت الهی است و باید قدر طراوت و سرزندگی طبیعت را دانست و از منابع پایه به خوبی حفاظت کرد.

گرانی‌های افسار گسیخته مردم را تحت فشار گذاشته است

حجت السلام محمود نورپور در آخرین خطبه نماز جمعه سال ۹۹ گلستان ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی و تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: امیدوارم سال جدید سالی پر از تحول و تغییر به نفع کشور و مردم باشد.

بنا به روایت ایرنا، امام جمعه شهر گلستان گرانی‌های اخیر را بی تدبیری برخی متولیان امر برشمرد و عنوان داشت: این روزها مردم برای تهیه اقلام اولیه خود مانند مرغ و روغن باید هزینه‌های گزافی را پرداخت کنند که امیدوار هستیم مسئولین دولتی چاره‌ای بیاندیشند.

نورپور همچنین به فرا رسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نیز اشاره کرد و افزود: عرصه انتخابات مظهر مردم سالاری و از برکات نظام می‌باشد و در این عرصه از مجریان انتخابات هیأت نظارت و اجرایی انتظار داریم ضمن بررسی دقیق سوابق داوطلبین مردم را در انتخاب اصلح یاری کنند و از طرفی نباید حق کسی ضایع شود.

خطیب جمعه گلستان همچنین تلنگری به داوطلبین زد و بیان داشت: آقایان شورای شهر و داوطلبین عزیز نهاد مردمی شورای شهر مرکز اشتغال زایی و وعده‌ها و همچنین افراد مسئله دار نیست و انتظار می‌رود مردم نیز فارغ از تعصبات قومی به فکر افراد کاردان و معتقد باشند که دردی از مردم دوا کرده و گره‌ای از کار مشکلات مردم و شهر باز کنند.

انتخابات لیله القدر سرنوشت سیاسی و اقتصادی کشور است

همچنین حجت الاسلام والمسلمین علی رضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم گفت: جایگاه ریاست جمهوری دومین پست قدرتمند در کشور است و داشتن روحیه خستگی ناپذیری، ایثار، ایمان و اموری از این دست در رییس جمهور منتخب بسیار مهم می باشد.

بنا به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: رییس جمهور منتخب باید فردی باشد که بتواند اسناد و چشم اندازهای پیش روی نظام را به درستی به پیش ببرد و در کنار آن از دشمن هراسی به دل راه ندهد و در کنار مردم باشد و درد و رنج های ملت را به خوبی بشناسد.

اعرافی ادامه داد: انتخاب فرد ریاست جمهوری با سیاست، اقتصاد و فرهنگ کشور ارتباط مستقیم دارد و روحیه رییس جمهوری در بهبود یا بدتر شدن شرایط موثر است. دولت آینده باید دولت اسلامی و شجاعی باشد و به این باور داشته باشد که می توان در پای خود ایستاد و در صحنه بین الملل نیز تمدن نوین اسلامی را هدایت کرد.

امام جمعه موقت قم با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا، عنوان کرد: با وجود برخی آسیب ها در نهاد شورا اما حرکت کلی آنها رو به تعالی و بهبود است و مردم باید در انتخابات پیش رو افراد امین، پاک دست، پایبند به قوانین شرع و اخلاق و آگاه به امور مدیریت شهری را انتخاب کنند.

به باور عضو فقهای شورای نگهبان رهبری، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید دارای دید راهبردی به مسائل شهری و انتخاب شهردار داشته باشند و در شهر قم باید افرادی انتخاب شوند که در تراز این کلانشهر مهم و تاثیرگذار باشند.

مدیرحوزه های علمیه کشور یادآور شد: اگر فرد با برنامه ای در انتخابات ریاست جمهوری منتخب مردم شود بسیاری از مشکلات کنونی کشور حل می شود چرا که روح انقلابی، جهادی و اعتقاد به فرهنگ مقاومت و اقتصاد مقاومتی اصولی هستند که راه نجات کشور از رهگذر آن می‌گذرد.

انتقاد از آقازاده ها از تریبون نماز جمعه /حمایت قاطع از عملکرد دولت در مقابله با کرونا /می‌توانیم دور خودمان دیوار بکشید و به بیرون نگاه نکنیم

وی با انتقاد از وضعیت نقض برجام توسط طرف غربی نیز تاکید کرد: حرف‌های بی حساب و کتاب آنها را نباید باور کرد چرا که کوتاه آمدن در برابر آنها با پیمان شکنی دیگری توسط غرب همراه خواهد شد و در دوره جدید اگر مقداری عقلانیت در آمریکایی‌ها  وجود داشت به برجام بازگشته و تحریم‌ها را لغو می‌کردند.

عضو فقهای شورای نگهبان یادآور شد: دیدن صف طولانی مردم برای خرید روغن و مرغ بسیار آزاردهنده و غم انگیز است و نباید این گونه مسائل در سال آینده تکرار شود.

 انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای قم بیست و هشتم خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

نباید فقط در خانه بنشینیم و برای ظهور دعا کنیم!

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اهمیت انتظار فرج گفت: امام خمینی (ره) فرمودند ما تکلیف داریم اینطور نیست که فقط در خانه بنشینیم و دعا برای ظهور کنیم بلکه تعجیل با تلاش ما امکان پذیر است.

بنا به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: برای تعجیل ظهور مسلمان‌ها باید با هم باشند. انتظار یعنی مقابله با ظلم و جمهوری اسلامی مقدمه نهضت حضرت ولیعصر (عج) است.

آل هاشم افزود: عید نیمه شعبان عید امید و تلاش بوده و انتظار به معنی حرکت است. امام جمعه تبریز در خصوص گام دوم انقلاب نیز اظهار داشت: در بیانیه گام دوم مطرح شده که ما چگونه می‌توانیم جوانان را به سمت و سوی جامعه مهدوی هدایت کنیم.

آل هاشم افزود: مخاطبین بیانیه گام دوم، آینده سازان ظهور حضرت مهدی (عج)، همان جوانان هستند. مأموریت اصلی منتظران جامعه امروزی ایجاد تمدن اسلامی است و خطر بزرگ آن نیز تحریف فرهنگ مهدویت است.

وی به روز شهدا نیز اشاره داشت و گفت: سالگرد شهید خدمت، آتش نشان شهید قلی زاده را گرامی می‌داریم. اربعین سردار شهید گل محمدی و همچنین یاد و خاطره هنرمند فقید استاد دلدوزی را گرامی می‌داریم.

وی در خصوص بازار مرغ نیز افزود: اخیراً بازدیدی از مرغ فروشی‌ها داشتم، مردم می‌گفتند یکی دو ساعت است که در صف هستیم و مرغ هم موجود است اما منتظر مسئول تعزیرات هستیم. از مسئولین خواهش می‌کنم نظارت‌ها دقت کنند و کمک کنند مردم دم عیدی اذیت نشوند.

وی در خصوص خدمات وزارت اطلاعات نیز افزود: وزارت اطلاعات در تأمین امنیت جامعه نقش بسیار ارزشمندی دارد. ایجاد فضای همدلی در کشور، مبارزه با مفاسدی همچون قاچاق، زمین خواری و… از جمله خدمات سربازان گمنام امام زمان (عج) است. نقش آنها در مبارزه با تکفیری‌ها هیچوقت فراموش نمی‌شود. سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان افرادی از شبکه سازمان یافته قاچاق زیور آلات را دستگیر کردند.

وی در خصوص ویروس کرونا و تأثیر آن در اقتصاد نیز گفت: کرونا بر اقتصاد جامعه، معیشت خانواده‌ها و عبادات جمعی و مناسک تأثیر گذاشت اما آنچه بیشتر به چشم آمد، تعطیلی و توقف مراسم جمعی و مناسک مذهبی بود.

وی ادامه داد: تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب در راه اندازی رزمایش مواسات، روح و جان تازه ای به جامعه بخشید و افق‌های جدیدی از همدلی و مواسات را گشود.

امام جمعه تبریز سپس افزود: در حالی که در کشورهایی مثل آمریکا شاهد صحنه‌های عجیبی بودیم، فداکاری و تلاش کادر درمان در ایران و حضور گروه‌های جهادی، عظمت مردم ما را دو چندان کرد.

وی ادامه داد: کشف و تهیه واکسن کرونا در کشور قابل تقدیر است و همچنین تلاش‌ها در طب سنتی برای درمان کرونا قابل تقدیر است.

وی به تحریم‌های ظالمانه دشمنان نیز اشاره داشت و گفت: امسال مردم صبور ایران اسلامی همزمان با سه ضلع منحوس کرونا، تحریم و بی تدبیری مقابله کردند. تدبیر مقام معظم رهبری باعث شکست فشار حداکثری تحریم‌ها شد.

وی در خصوص پروژه خط آهن بستان آباد نیز گفت: خط آهن بستان آباد بازهم افتتاح نشده و امیدواریم تا پایان این دولت به سرانجام برسد. پیگیر این مطالبه شدم و آقای استاندار گفت تا خرداد افتتاح خواهد شد.

آقازاده ها آتشی بر دامن نظام اسلامی  و بلای کشور ما است

آیت الله رسول فلاحتی  در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت  با اشاره به ویژگی هایی که کاندیداهای انتخابات شوراها  باید داشته باشند ، دینداری ،کار بلد بودن ( دارای ایده بودن) ، انقلابی بودن ، معتقد به نظام اسلامی  و  فارغ از زد و بندهای سیاسی را از مهمترین ویژگی ها برای عضویت در شوراها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شوراها و آیین نامه شوراها جزو قانون اساسی است ، اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد برای خودنمایی، قانون شوراها را عملی کردند اما زیر ساخت های لازم را برای این پدیده ایجاد نکردند؛ بنابراین  از ناحیه شوراها  آسیب های بسیاری متوجه شهرها و روستاها شد.

وی با تاکید بر اینکه برخی اشخاص می خواهند شورا را سکوی پرش برای پیشرفت خود قرار دهند و برای خود آقازاده درست کنند، تصریح کرد:   آقازاده ها آتشی بر دامن نظام اسلامی  و بلای کشور ما است.

آیت الله فلاحتی همچنین با اشاره به   در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: غربی ها دو برنامه راهبردی برای انتخابات یکی کاهش حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و دیگری شکل نگرفتن دولت انقلابی و جوان دارند.

انتقاد از آقازاده ها از تریبون نماز جمعه /حمایت قاطع از عملکرد دولت در مقابله با کرونا /می‌توانیم دور خودمان دیوار بکشید و به بیرون نگاه نکنیم

وی  با بیان اینکه سال ۹۹ سال پر فراز و نشیبی به ویژه در حوزه اقتصادی بود، یادآور شد:  در سال جهش تولید هیچ توجهی به تولید غیرنفتی در کشور نشد و مردم به این مسائل در انتخابات توجه کنند که چه کسانی را بر کرسی مسئولیت می‌نشانند.

وی گفت: متاسفانه در بازار آشفته بخش های پر سودی در حوزه هایی همچون بازار دلالی، مسکن ،خودرو و ارز ایجاد شد و هیچ برنامه ای برای نظارت بر این حوزه ها وجود نداشت.

آیت الله فلاحتی اظهار داشت: عدم توجه به نقدینگی های موجود ، موجب گرانی  و آسیب رساندن به مردم می شود

وی همچنین با اشاره به  قرار گرفتن در آستانه سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع)و روز جوان تصریح کرد: امروز  جوانان مورد حملات فرهنگی دشمن قرار گرفتند و دشمنان در تلاشند تا جوانان دنیای اسلام را بی هویت  کنند و آیین و مذهب الهی را از آن‌ها بگیرند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه حضرت علی علیه اکبر (ع) شبیه‌ترین مردم به پیامبر (ص) بوده و از بصیرت لازم برخوردار بود، گفت: ایشان اولین نفری بود که در دفاع از ولایت در عاشورا جان خود را تقدیم کرد و جوانان ایران اسلامی با تأسی از این فرهنگ بصیرت و قدرت خود را در مقابله با دشمنان این مرزوبوم نشان دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.