عذرخواهی سیدمحمد خاتمی از مردم

رئیس دولت اصلاحات پیام نوروزی منتشر کرد و نوشت: امیدوارم که هرچه زودتر جامعه ما زیر پوشش واکسن کرونا برود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در پیام نوروزی خود تصریح کرد: همهٔ کنشگران سیاسی، چه آنهایی که در قدرت هستند، چه آنهایی که در قدرت نیستند، چه آنهایی که دارای قدرت و اختیارات فراوان هستند و مسؤولیت ندارند یا احساس مسؤولیت نمی کنند همه باید از این ملت عذرخواهی کنند.

بخش هایی از پیام نوروزی رئیس دولت اصلاحات را بخوانید؛

‌*ترجیح می‌دهم به جای تبریک به مردم، به خاطر رنج‌ها و ملال‌هایی که داشته‌اند، اظهار همدردی و همراهی ‌کنم‌.

‌*من از کاستی‌ها و کمبودهایی که در کارم بوده، صمیمانه از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم.

‌*عذرخواهی واقعیِ کسانی که در قدرت هستند، اصلاح سیاست‌ها، رویکردها و روش‌هاست.

‌*از یاد نبریم که هزینه اصلی را ملت ما پرداخت و بخصوص طبقات محروم جامعه و با کمال تأسف آنگونه که شایسته آنان بود بهره مناسب را دریافت نکردند.

‌*امیدوارم که هرچه زودتر جامعه ما زیر پوشش واکسن کرونا برود.

‌*اگر نتیجه اولیه برجام ادامه می‌یافت ما وضعیت بسیار بهتری از امروز داشتیم.

‌*امیدوارم تلاش برای زنده ماندن برجام با موفقیت ادامه پیدا کند و راه را به سوی حل مشکلات توسط مسؤولان و لذت بردن از زندگی توسط مردم و بخصوص محرومان هموارتر کند.

‌*در صورتی که آمریکا و اروپا به تعهداتشان برگردند، راه برای تعامل سازنده باز خواهد شد؛ و در ایران نیز باید بدون عصبانیت با موضوع برخورد کرد.

‌*رویکرد تعاملی از سوی ایران بسیار مسأله مهمی است.

‌*حاکمیت باید راه را به سوی وضع بهتر بگشاید.

‌*اگر حاکمیت، تأمین مصالح ملی را در اولویت قرار بدهد، در عمل پای‌بند به موازین عدالت باشد، حق شهروندی را به رسمیت بشناسد و امنیت را نه فقط برای حاکمان، بلکه برای کل جامعه بخواهد، برخی دلسردی‌ها از بین خواهد رفت.

‌*نماد مهم اعمال حق شهروندی برای همه افراد از هر آیین، طبقه و قومی، یک انتخابات آزاد و فراگیر است.

‌* مسلمانان با آغاز قرن جدید یک هجرت روحی و اساسی از خودشان نشان بدهند؛ هجرت از خشونت، از نارواداری، از سرکوب، از تحقیر انسان! هجرت به اسلام رحمانی که حقیقت دین خداست.

‌*اسلام رحمانی همین است که اخیراً در رفتار و گفتار مرجع بزرگ عالم اسلام و تشیع، حضرت آیت‌الله العظمی آقای سیستانی در دیدار با مرجع بزرگ آیین دیگر الهی یعنی جناب پاپ فرانسیس دیدیم.

‌*امیدوارم که سال خوبی را شروع بکنیم و در پایان سال، از موفقیت‌ها و کامروایی‌ها صحبت بکنیم و برخورداری‌هایی که انسان باید داشته باشد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.