سفر نتانیاهو به نوار غزه لغو شد

خبرگزاری فلسطینی «شمس نیوز» به نقل از برخی منابع عبری در این خصوص گزارش داد که این سفر به علت ترس از موشک‌های گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه لغو شده است.

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین پس از به شهادت رسیدن ۳ ماهیگیر فلسطینی در جنوب نوار غزه بر اثر انفجار، به تل‌آویو هشدار داد که این اقدام بی پاسخ نخواهد ماند.

تنها چند ساعت پس از صدور بیانیه سرایا القدس، منابع خبری گزارش دادند که سامانه‌های گنبد آهنین در نوار غزه بدون شناسایی هدفی خاص به سمت هدفی خیالی موشک شلیک کرده‌اند.

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت» نیز پس از بیانیه سرایا القدس نوشت: بر اساس تجربه هرگاه بازوی نظامی جهاد اسلامی تهدید به پاسخ کند، بهتر است این تهدید‌ها جدی گرفته شود.

این روزنامه نیز در ارتباط با لغو این سفر اعلام کرد که پس آنکه هواداران نتانیاهو به مدت سه ساعت منتظر او ماندند، نتانیاهو سفرش به عسقلان را لغو کرد.

با این حال، حزب لیکود (حزب نتانیاهو) مدعی شد که علت لغو این سفر «یک گفت‌و‌گوی طولانی سیاسی» بوده و این سفر در زمان دیگری صورت خواهد گرفت.

گروه‌های مقاومت فلسطین در دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی شهر اشغالی عسقلان را در جریان یک جشن تبلیغاتی که نتانیاهو برای کمپین انتخاباتی خود به راه انداخته بود، هدف قرار دادند که فرار نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این جشن و رفتن او به پناهگاه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شدت ترس این رژیم از محور مقاومت داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.