چرا جمهوری‌خواهان واکسن نمی‌زنند؟

طبق یک نظرسنجی جدید، نیمی از مردان جمهوری‌خواه می‌گویند زمانی که واکسن کووید ۱۹ برایشان قابل دسترسی باشد آن را دریافت نمی‌کنند، این در حالی است که تنها ۶ درصد مردان دموکرات‌ چنین نظری دارند.

به گزارش دیلی‌میل، این نظرسنجی که روز پنجشنبه توسط PBS NewsHour/ NPR/ Marist منتشر شده، از ۳ تا ۸ مارس (۱۳ تا ۱۸ اسفند) از هزار و ۲۲۷ بزرگسال آمریکایی نظرسنجی کرده و دیدگاه آن‌ها را در مورد دریافت یکی از ۳ واکسن مورد تأیید دولت فدرال پرسیده است.

این نظرسنجی اختلاف نظر قابل توجهی را بسته به اعتقادات سیاسی نشان داد و در حالی که ۴۹ درصد مردان جمهوری‌خواه گفتند واکسن نمی‌زنند، تنها ۶ درصد مردان دموکرات‌ با آن‌ها هم‌نظر بودند. بیش از یک سوم (۳۴ درصد) زنان جمهوری‌خواه نیز گفتند واکسن نمی‌زنند، در حالی که تنها ۱۴ درصد زنان دموکرات با آن‌ها هم‌نظر بودند.

در مجموع، حدود دو پنجم (۴۱ درصد) جمهوری‌خواهان گفتند واسکن نخواهند زد، در حالی که ۲۴ درصد گفتند واکسن را همین حالا هم زده‌اند و ۳ درصد از این بابت نامطمئن بودند.

در مقابل، حدود دو سوم دموکرات‌ها (۵۸ درصد) گفتند زمانی که واجد شرایط باشند، واکسن را دریافت خواهند کرد و ۲۹ درصد نیز گفتند واکسن زده‌اند. ۲ درصد آن‌ها هم در این امر دچار تردید بودند.

از هر ۱۰-۱۱ درصد طرفداران دموکرات، تنها یک نفر گفت که واکسن نخواهد زد.

از پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی در مورد دیدگاه‌های آن‌ها درباره چگونگی مدیریت کرونا توسط بایدن از زمان آغاز ریاست جمهوری هم پرسش شد.

در مجموع، ۶۲ درصد عملکرد بایدن را تأیید و ۳۰ درصد با آن مخالفت کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.