سفر به این شهرهای کشور ممنوع شد

سرهنگ احمد شیرانی گفت: "سفر خودروهای دارای پلاک غیر بومی به سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان ممنوع است. همچنین پلاک های غیر بومی اجازه ورود به شهرهای مسافرپذیر مشهد، قم، اصفهان، شیراز، بوشهر، بندرعباس، کیش و قشم را نیز ندارند."

شیرانی با بیان اینکه ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی در سراسر کشور نیز پابرجاست، گفت: "اعلام شهرهای قرمز و نارنجی از طریق وزارت بهداشت و سامانه ماسک انجام می شود و شهروندان می توانند برای اطلاع از وضعیت شهرهای قرمز و نارنجی که سفر به آنها ممنوع است از این دو طریق اقدام کنند."

وی با بیان اینکه تعطیلات پایان هفته فرصت خوبی برای سفر نیست، گفت: چرا که علاوه بر وضعیت و نگرانی ها بابت شیوع کرونا، سازمان هواشناسی نیز سطح هشدار نارنجی را نسبت به مداخلات جوی اعلام کرده و ما شاهد آخر هفته ای بارانی و کاهش دما در تعدادی از استان های کشور خواهیم بود.

شیرانی درباره اینکه آیا این محدودیت ها در نوروز نیز اعمال می شود گفت: محدودیت های ترافیکی نوروز با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد و تا کنون جزئیات قطعی آن اعلام نشده است. آنچه که گفته شد مربوط به حال حاضر است.

شهرهای استان خوزستان وضعیت قرمز و نارنجی دارند و تردد به آنها ممنوع است. 

براساس اعلام وزارت بهداشت در کل کشور ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند و شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

برخی شهرهای استان‌های شمالی، آذربایجان غربی، فارس، هرمزگان و کرمان در وضعیت نارنجی قرار دارند. 

محدودیت‌های اعلام شده توسط پلیس برای روزهای آتی است و هنوز درباره سفرهای نوروزی تصمیم قطعی اتخاذ نشده است و باید منتظر  ماند و دید ستاد کرونا چه تصمیمی می گیرد. با این حال رییس جمهور روز گذشته اعلام کرد تردد به همه شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.