اتهامات تازه وزیر اسرائیلی علیه ایران

در ادامه مخالفت‌های مقامات رژیم صهیونیستی با بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران و رفع تحریم‌ها، «اِلی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی سعی کرد با متهم کردن تهران به حمایت از تروریسم، واشنگتن را از این اقدام بازدارد.

کوهن طی سخنرانی در همایش روزنامه عبری‌زبان «ماکور ریشون» با اشاره به تاکید مکرر ایران بر لزوم نابودی کامل و محو شدن رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار، تهران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی متهم کرد.

به نوشته وبگاه این روزنامه، وی با تکرار ادعای بی‌اساس تلاش ایران برای استقرار نظامی در سوریه و لبنان در شمال مرزهای فلسطین اشغالی، مدعی شد که تل‌آویو اجازه این اقدام را نخواهد داد.

این وزیر صهیونیست ضمن حمایت از کارزار فشار حداکثری دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» ‌علیه ایران، اظهار داشت: «طی چهار سال دولت ترامپ، شاهد خروج [آمریکا از] توافق هسته‌ای، تحریم‌ها و اقدام نظامی [علیه ایران] بودیم، ما شاهد یک خاورمیانه جدید بودیم که در آن ۴ توافق صلح امضا شد».

بر اساس این گزارش، کوهن ضمن مخالفت با رفع احتمالی تحریم‌های ایران توسط دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن»، مدعی شد: «ایران حامی شماره یک تروریسم جهانی است، پس برداشتن تحریم‌ها یعنی تزریق پول بیشتر به سازمان‌های تروریستی که در منطقه ما هستند».

وی سپس در ادامه تهدیدهای پوشالی رژیم صهیونیستی، ادعا کرد: «یک ایرانِ اتمی، به اسرائیل آسیبی نمی‌رساند. اسرائیل می‌داند چگونه از خودش دفاع کند و چگونه حمله نماید... سران کشورهای اروپایی و آمریکا باید در موضوع ایران همکاری کنند و به سیاست تهاجمی [علیه ایران] که تا امروز وجود داشته، ادامه دهند».

درخواست این وزیر صهیونیست برای تداوم فشار حداکثری بر ایران در حالی است که معاون رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی با غیرواقعی توصیف کردن شروط دوازده‌گانه وزیر خارجه سابق آمریکا برای از سرگیری دیپلماسی با ایران، از اقدام دولت پیشین واشنگتن در خروج از برجام انتقاد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.