محسن چاوشی باعث آزادی ۱۲ زندانی شد

دوستداران محسن چاوشی، خواننده مردمی کشور با اهدای مبلغی معادل ۱۲۰ میلیون تومان، زمینه آزادی ۱۲ محکوم مالی تحت حمایت ستاد دیه استان اردبیل را فراهم نمودند.

محسن چاووشی، خواننده هنرمند محبوب کشورمان که همواره در انجام کار‌های خیر و پویش‌های حمایتی از انسان‌های نیازمند پیش‌قدم بوده در آستانه سال نو به یاری زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد و مالی اردبیل آمد و با مشارکت ستاد دیه استان زمینه آزادی ۱۲ زندانی نیازمند را فراهم کرد.

کریم الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با تقدیر از این اقدام حسنه گفت: در شرایطی که منفعت‌گرایی اولویت اقدامات بشری است، خرسندیم در جامعه ایران اسلامی افرادی هستند که از مال و آبروی خود هزینه می‌کنند تا گره‌ای از مشکلات مردم باز شود. در این زمینه اجر هنرمندی که با اعتبار خود و اختصاص وقت به حمایت از دربندان دردمند برآمده تا کمک حال این افراد و خانواده‌های چشم‌انتظار آن‌ها باشد بدون شک تنها در نزد خالق یکتاست، چرا که هیچ بیان و هیچ مقامی این تلاش انساندوستانه را که در بی‌حاشیه‌ترین و بی‌شائبه‌ترین شکل به نمایش گذاشته شده است را پاسخگوی سپاس نیست.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین علیه‌السلام که گره‌گشایی از مشکل مردم را از نعمت‌های الهی احصاء کرده است، افزود: آقای چاوشی و خیرینی از این دست با درایت خویش خوب دریافته‌اند آنانی که ندارند و برای کسب نیاز به سراغ ما می‌آیند نه برای تحدید یا محدود ساختن دارایی، بلکه برای توسیع و وسعت بخشیدن به رزق و برکت دادن به روزی، نزد ما حاضر شده‌اند.

محبوبی مجموع بدهی این ۱۲ زندانی مساعدت شده را رقمی بالغ بر ۸۷۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در جریان رسیدگی به این پرونده‌ها تا میزان ۱۹۵ میلیون تومان از سوی طلبکاران خصوصی گذشت گردید و مبلغی در حدود ۱۸ میلیون و ۸۳۳ هزار تومان نیز در قالب آورده مددجویان از اصل بدهی کسر شد.

وی با تشکر از همیاری قضات محاکم قضایی در روند تسریع رسیدگی به وضعیت محکومان غیرعمد یادآور شد: در فرآیند آزادی تا میزان ۴۴۶ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان در ردیف پذیرش اعسار از اصل محکومٌ‌به کسر و با تخصیص کمک ویژه ۸۹ میلیون تومانی ستاد دیه الباقی مبلغ از طریق مشارکت خیرین فعال در شبکه اجتماعی هنرمند گرامی جناب آقای چاوشی تامین شد.

محبوبی اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون تعداد ۱۸۰ زندانی جرایم غیرعمد اردبیلی به واسطه همین کمک‌های نوعدوستانه از بند زندان‌های استان آزاد شده‌اند که مبلغ بدهی این افراد رقمی بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.