سرنگونی پهپاد جاسوسی عربستان توسط انصارالله یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی ساخت ترکیه متعلق به نیروی هوایی عربستان بر فراز استان الجوف در شمال غربی این کشور توسط نیروهای پدافند یمن خبر داد.

سرتیپ « یحیی سریع » سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز ( یکشنبه ) در صفحه شخصی خود در توئیتر اضافه کرد: به یاری خدا، پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن ظهر امروز توانست هواپیمای جاسوسی و جنگنده از نوع « کاریال » ساخت ترکیه که متعلق به نیروی هوایی عربستان بود را هنگام انجام ماموریت در آسمان منطقه المرازیق در استان الجوف سرنگون کند. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود که این هواپیما توسط یک موشک مناسب هدف قرار گرفته است اما نوع و مشخصات آن را  فاش نکرد.

نیروهای ائتلاف مدعی سرنگونی ۱۲ پهپاد ارتش و کمیته های یمن شدند.

در پی شدت گرفتن درگیری‌های نظامی جدید در یمن، نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان اعلام کرد که ۱۲ هواپیمای بدون سرنشین که توسط گروه "انصارالله" (حوثی‌ها) به سمت این کشور هدایت شده بودند را سرنگون کرد.

نیروهای ائتلاف در بیانیه‌ای با این ادعا که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به انصارالله حملات خود را  علیه غیرنظامیان شدت داده‌اند، افزود که این حملات به یک توافق سیاسی منجر نخواهد شد.

این بیانیه در حالی صادر شد که نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان اوایل امروز از آغاز عملیات نظامی جدید علیه حوثی ها ( انصارالله ) و حمله به پایتخت صنعا و تعدادی از استان های یمن خبر داده بودند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.  

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.