هشدار؛ این نوع تخم‌مرغ‌ها در معرض کرونا هستند!

وزارت بهداشت روز یکشنبه طی اطلاعیه ای از مردم خواست: تخم مرغ را در بسته بندی های بهداشتی خریداری و بسته بندی آن را ضدعفونی کنید. همچنین تخم مرغ بسته بندی شده را با بسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنید و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ، آن را در یخچال بگذارید.

وزارت بهداشت تاکید کرد: تخم مرغ را از فروشگاه هایی که مبادرت به نگهداری تخم مرغ در یخچال می کنند، خریداری کنید و تخم مرغ های غیربسته بندی را به دلیل اینکه دارای امکان شکستگی، ترک و آلودگی هستند، خریداری نکنید.

همچنین اگر طی حمل به منزل تخم مرغی ترک برداشت یا شکست محتویات آن را در یک ظرف تمیز و درپوش دار ریخته، در یخچال نگهداری و طی حداکثر دو روز آن را مصرف کنید. هرگز تخم مرغ را برای نگهداری نشویید زیرا راه ورود میکروب از طریق منافذ موجود روی پوسته باز می شود و آلودگی به داخل آن راه می یابد، ولی بسته بندی آن را ضدعفونی کنید.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، بهترین درجه حرارت نگهداری تخم مرغ در یخچال صفر تا ۴ درجه سانتی گراد و رطوبت ۸۵ درصد است. همچنین گرمای بیش از حد باعث تسریع در کاهش کیفیت تخم مرغ و افزایش سرعت فاسدشدگی آن می شود که این امر خود را با مخلوط شدن زرده و سفیده نشان می دهد.

تخم مرغ دارای روزنه های بسیاری در سطح پوسته است و از این طریق قادر است بوی سایر مواد غذایی را به خود جذب کند بنابراین برای جلوگیری از این امر تخم مرغ ها را در بسته بندی خود در یخچال نگهداری کنید.

تخم مرغ تازه را می توان حدود  چهار هفته در یخچال نگهداری کرد. این ماده غذایی نیز مانند همه مواد غذایی باید تاریخ مصرف مناسبی داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.