ماجرای سند زدن برای کوه بی‌بی‌شهربانو چیست؟

عضو شورای شهر تهران با اشاره به سند خوردن کوه بی‌بی‌شهربانو به نام یک نهاد دولتی گفت: شهرداری پایتخت و سازمان محیط زیست باید نسبت به بازگشت این کوه به میراث و اموال عمومی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: کوه بی‌بی‌شهربانو از مهمترین آثار تاریخی و محیط زیستی گذشته محسوب می‌شود ولی علیرغم این مسأله نشانه‌ای از فضای گردشگری در آن دیده نمی‌شود.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به برداشت سنگ سیمان از کوه بی‌بی‌شهربانو گفت: این فضای ملی به نام یک نهاد  عمومی و دولتی سند خورده است و این مسأله جای تعجب دارد و بر همین اساس شاهد برداشت سنگ از کوه هستیم.

نظری بیان داشت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از کوه‌خواری سازمان محیط زیست باید نسبت به بازگشت این کوه به میراث و اموال عمومی اقدام انجام دهد.

وی بیان داشت:‌همچنین باید شهرداری پایتخت همراه با اداره‌کل محیط زیست جهت تعطیلی کارخانه سیمان اقدام کند تا شاهد تخریب بیشتر در این کوه نباشیم.

این عضو شورای شهر تهران به ثبت شدن چشمه‌علی در فهرست آثار تاریخی و ملی کشور اشاره کرد و گفت: اگر این اتفاق زودتر به وقوع می‌پیوست شاهد خشک شدن آن به دلیل احداث خطوط مترو نبودیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.