جهانگیری: تحریم های ظالمانه به روزهای پایانی خود نزدیک می شود

اسحاق جهانگیری ، عصر شنبه  در دیدار با نخبگان، جوانان، برگزیدگان و فعالان سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی استان یزد گفت: آمریکا با هدف فروپاشی و به زانو درآوردن ایران سخت ترین تحریم ها به اجرا درآورد که کمتر کشوری در جهان در مقابل این تحریم ها می توانست مقاومت کند، هدف آنان این بود تا ۲۲ بهمن با این فشارها و تحقیر ایران، ما را پای میز مذاکره بکشانند و امتیازات مورد نظر خود را بدست آورند، اما ملت ایران با تحمل سختی های زیاد در این مدت، ثابت کرد که به تحقیر تن در نمی دهد.

وی ادامه داد: با تدابیر دولت و نظام و بردباری همه مردم، تحریم های ظالمانه به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و ملت ایران از این گردنه دشوار نیز سربلند عبور خواهد کرد، اگر چه کشور در این مدت با مشکلات متعددی مواجه شده اما در همین سختی ها دستاوردهای ما کم نبوده و میزان اتکای ما به بودجه نفتی به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

جهانگیری یادآور شد: از بودجه ۵۷۰ هزار میلیارد تومانی کشور حدود یک سوم آن از نفت باید محقق می شد اما درآمد نفت کشور تنها ۹ هزار میلیارد بود با این وجود امور کشور با تمامی سختی هایی که در مقابل آن قرار داشت، مدیریت شد.

وی اتحاد و همدلی را مهمترین نیاز کنونی کشور و رمز موفقیت در برابر سختی ها دانست و گفت: تمامی نیروهای اثرگذار و کسانی که ایران را دوست دارند باید با مشارکت خود در عرصه های مختلف به پیشبرد اهداف کشور کمک کنند که تجلی این مشارکت در انتخابات است و در صورتی که انتخاباتی با مشارکت کم در کشور برگزار شود، مشکلات ما کم نخواهد شد بلکه دشمنان را به افزایش فشار بر ایران ترغیب می کند.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: آمریکایی ها می دانستند که ترور سردار سیلمانی کار آسانی نیست به همین دلیل برای یک مواجهه همه جانبه پس از ترور سردار آماده شده بودند، اما ایران جواب مناسب را در این خصوص با استفاده از تمامی ظرفیت های کشور به دشمن داد.

وی همچنین با تاکید بر حفظ همدلی که توصیه رهبر انقلاب به همه جریان های سیاسی است، یادآور شد: تنها راهکار برون رفت از تمامی مشکلات داخلی و خارجی اتحاد و همدلی است از این طریق می توان بر تمامی محدودیت ها و مشکلات غلبه کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.