یک روش جالب برای بهبود تعادل بیماران مبتلا به پارکینسون

به گزارش مدیکال‌اکسپرس، پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی دریافته‌اند که گلف می‌تواند به بهبود تعادل و تحرک در بیماران مبتلا به پارکینسون کمک کند.

 بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که گلف می‌تواند مزایای بسیاری برای افراد مبتلا به پارکینسون به همراه داشته باشد و به آنها در بهبود تعادل و تحرک کمک کند.

"آنه ماری ویلز" (Anne-Marie Wills)، از پژوهشگر "بیمارستان عمومی ماساچوست" (MGH) و از پژوهشگران این پروژه گفت: ما می‌دانیم که ورزش کردن برای افراد مبتلا به پارکینسون مفید است اما این بیماران به اندازه‌ای که برای درمان لازم است، ورزش نمی‌کنند. گلف، محبوب‌ترین ورزش برای افراد بالای ۵۵ سال است که می‌تواند آنها را به تلاش کردن و پیگیری در ورزش ترغیب کند. ما تصمیم گرفتیم در پژوهش خود، گلف و "تای‌چی" (tai chi) را با یکدیگر مقایسه کنیم زیرا تای‌چی، یک استاندارد طلایی برای حفظ تعادل و پیشگیری از افتادن بیماران مبتلا به پارکینسون محسوب می‌شود.

در این پژوهش، ۲۰ فرد مبتلا به نوع متوسط پارکینسون مورد بررسی قرار گرفتند. شرکت‌کنندگان به مدت ۱۰ هفته و در هر هفته، دو کلاس گلف یا تای‌چی ارائه شد. هشت نفر به صورت تصادفی، کلاس‌های گلف و ۱۲ نفر، تای‌چی را گذراندند.

پژوهشگران، شرکت‌کنندگان را در آغاز و پایان پژوهش با آزمایش‌هایی از جمله آزمایش تعادل، توانایی راه رفتن و خطر افتادن در افراد مسن‌تر مورد بررسی قرار دادند.

نتایج بررسی نشان داد افرادی که در کلاس‌های گلف شرکت کرده‌اند، در پایان آزمایش، ۰.۹۶ درصد سریع‌تر از بقیه شرکت‌کنندگان عمل می‌کنند.

ویلز گفت: اگرچه نتایج به دست آمده در مورد گلف، شگفت‌آور است اما باید توجه داشته باشیم که تعداد شرکت‌کنندگان در پژوهش ما کم بود و ما آنها را در دوره محدودی مورد بررسی قرار دادیم. برای تایید این نتایج باید پژوهش‌ در زمان بیشتری صورت بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.