کاهش دوباره آمار فوتی‌های کرونا در کشور/شناسایی ۸۴۰۴ بیمار جدید

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: بر این اساس مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۴۳۱ نفر رسیده است.

دکتر سیما سادات لاری، گفت:  از دیروز تا امروز (۱۴ اسفند ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۸۴۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۰۹ نفر از آنان بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۶۵ هزار و ۱۰۳ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۴۳۱ نفر رسید.

لاری با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۴۲۰ هزار و ۹۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، گفت: ۳۷۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تاکنون ۱۱ میلیون و ۹۲ هزار و ۹۰۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گفته لاری، در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.