نامه ای با دو گلوله برای نخست وزیر پیشین ایتالیا

به گزارش یورونیوز، به گزارش رسانه‌های ایتالیا به نقل از منابع پارلمانی این کشور، این پاکت روز چهارشنبه  مستقیما به آدرس صندوق پستی این سناتور در محل کارش در مقر مجلس سنا در رم فرستاده شده بود.

گرچه فرستادن فشنگ، پیامی تهدیدآمیز به شمار می‌رود، اما پاکتی که به دست رنتزی رسید، ظاهرا حاوی هیچ نوشته یا پیام کتبی نبوده است.

احزاب و شخصیت‌های سیاسی ایتالیا از جناح‌های مختلف از جمله احزاب دست راستی و افراطی لیگا، جنبش ۵ ستاره و نیروی ایتالیا و نیز حزب دموکرات، حزب متبوع رنتزی از جناح چپ میانه، این عمل تهدید آمیز را محکوم کرده و همبستگی خود با نخست وزیر پیشین را اعلام کردند.

هنوز معلوم نیست چه کسی و دقیقا با چه هدفی این گلوله‌ها را برای نخست وزیر ایتالیا در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ فرستاده است.

ماتئو رنتزی خود در پاسخ به واکنش شخصیت‌های سیاسی به این ماجرا در فیس بوک نوشت: «از همه شما متشکرم. بیایید همه با هم در آزادی کامل و با شجاعت همچنان به پیش برویم.»

«ترزا بلانووا»، وزیر کابینه ایتالیا و هم‌حزبی رنتزی نیز در پیوند با این رویداد در فیس بوک نوشت: «ما اسیر تهدید و ارعاب نمی‌شویم.»

ماتئو رنتزی در ژانویه گذشته حزب تحت رهبری‌اش «ایتالیا ویوا» را از ائتلاف سیاسی حاکم به رهبری جوزپه کونته خارج کرد و به این ترتیب باعث فروپاشی این ائتلاف و استعفای کونته شد.

رنتزی به همین دلیل در حال حاضر محبوبیت خود را در کشور از دست داده است. بر پایه نتایج یک نظرسنجی که در اواخر ماه فوریه درباره محبوبیت ۱۲ شخصیت سیاسی اول ایتالیا انجام شد، هم اکنون «روبرتو اسپرانتزا»، وزیر بهداشت با ۴۰ درصد نظر مساعد جامعه آماری، محبوب‌ترین شخصیت سیاسی در ایتالیاست و ماتئو رنتسی تنها با ۱۲ درصد در جایگاه نامحبوب‌ترین سیاستمدار جای دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.