سفرهای نوروزی به این استان کشور ممنوع شد

علی رئوفی با بیان اینکه در حال حاضر نیز ماموران برای جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی در مبادی ورودی هرمزگان مستقر هستند، گفت: در ستاد مقابله با کرونا مصوب شده، مسافران برای ورود به جزایر هرمزگان باید دارای تست منفی کرونا باشند که اعتبار آن از زمان اعلام نتیجه تنها ۷۲ ساعت است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر تشکیل نشدن ستاد اسکان نوروزی، در صورت ورود مسافران فرهنگی به شهرهای هرمزگان، به آن‌ها خدماتی در اقامتگاه‌ها و مدارس استان ارائه نمی‌شود.

شمار فوتی های کرونا در هرمزگان به یک هزار و ۲۸ نفر رسیده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر اجتناب مردم از سفر به این استان در ایام نوروز، گفت: وضعیت استان بسیار حساس و هم اکنون شاهد چرخش ویروس جهش یافته کرونا در هرمزگان هستیم.

دکتر فاطمه نوروزیان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا در هرمزگان جان خود را از دست داد و شمار فوتی های قطعی کرونا در استان به یک هزار و ۲۸ نفر تا روز ۱۳ اسفندماه رسید.

وی ادامه داد: براساس آمارها میانگین هفتگی فوتی های کرونا در هرمزگان کمتر از متوسط کشوری است، اما متاسفانه روند مراجعان سرپایی به مراکز درمانی رو به افزایش است و این خود نشان دهنده وضعیت ناپایدار هرمزگان و چرخش ویروس در آن می باشد.

نوروزیان آمار مبتلایان به کرونای جهش یافته در هرمزگان را ۱۳ نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون از ۱۰۴ فرد بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان ، ۲۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های بندرخمیر، بندر لنگه، پارسیان، جاسک، حاجی آباد، بستک، میناب و جزایر کیش، قشم و هرمز در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.